piątek, 30 marca 2012

Daty ważności próbek kosmetycznych

Sprawdzacie? Przyznam, że jakoś nigdy nie przyszło mi do głowy przeglądnięcie całego mojego zbioru i uporządkowanie go pod względem dat ważności. Chodzi mi oczywiście o te próbki/miniatury, które na opakowaniu mają wytłoczony sam kod. Dziś jednak skorzystałam z wolnego przedpołudnia i sprawdziłam  ich przydatność na www.checkcosmetic.com

W pudełku po GlossyBoxie trzymałam próbki z krótkim terminem przydatności i te z samym kodem
Jestem całkiem niezła w zużywaniu próbek, ale tylko jeśli jest na nich wskazana data ważności. Pozostałe po prostu wrzucałam do pudełka i zapominałam o nich na dobre. Po dzisiejszych porządkach okazało się, że nie jest tak źle i do wyrzucenia mam tylko kilka rzeczy.

Mam nadzieję, że teraz, kiedy już znam okres przydatności każdego z produktów, będę lepsza w ich zużywaniu. O próbkach i miniaturach zazwyczaj przypominam sobie dopiero kiedy gdzieś wyjeżdżam, na co dzień jednak zdecydowanie wolę pełnowymiarowe opakowania.

Zachęcam także was do uporządkowania próbek kosmetycznych. Nikt z nas nie lubi, kiedy coś się marnuje, prawda?

Em

22 komentarze

  1. Ja miałam kilkanaście próbek, trochę oddałam, trochę zużyłam, kilka zostało na kwiecień.
    Staram sie je zużywać,a nie kolekcjonować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam tak, że wszystko kolekcjonuję a potem coś mnie nachodzi i sprawdzam daty po czym się okazuje, że na gwałt trzeba wszystko zużywać bo data upływa tuż, tuż...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja w miarę zużywam próbki właśnie w trakcie jakichś wyjazdów, kiedy nie chcę do torby pakować pełnowymiarowych opakowań, to super rozwiązanie :D.

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie walają się po plecaku... muszę je kiedyś uporządkować, chociaż nie mam ich tak dużo - panie z douglasa wolą dawać mi próbki produktów dla cery dojrzałej mówiąc "dla pani może nie, ale mama skorzysta" :P ja jakoś nie lubię próbek, bo do przetestowania kremu wolałabym użyć go kilka razy, a jeśli chodzi o podkłady, dostaję próbki jakichś niesamowicie drogich, więc i tak nie kupię... raz za to dostałam jako gratis róż z l'oreala. od pełnowymiarowego różnił się chyba jedynie napisem "gratis".

    OdpowiedzUsuń
  5. a mydelko sie juz nie nadaje? :) myslalam, ze akurat mydlo ma dluuuuuuga date waznosci :) ja probki zuzywam, co weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie planuję jakiś próbkowy projekt wcielić w życie, bo utonę w próbkach niedługo :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam malutko próbeczek ale staram się sprawdzać daty ważności
    tak samo jest przy pełnowartościowych kosmetykach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja kiedyś znalazłam kilka niezużytych próbek podkładu Smashboxa :/ byłam na siebie wściekła, bo już były po terminie ehhhh Ogólnie mam ich mało i zużywam na bieżąco, ale te mi się wyjątkowo zaplątały :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Probki staram sie kontrolowac na biezaco pod katem dat waznosci. Teraz tego mam mniej ale byl okres, ze przeznaczylam na nie specjalna kosmetyczke, byly jak znalazl pod katem mobilnym.
    Teraz przymierzam sie do porzadkow na nowo:)
    Fajna notka, bo warto przypominac o takich banalnych sprawach;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja staram się je w miarę regularnie zużywać, ale jest ciężko...

    OdpowiedzUsuń
  11. http://www.groszki.pl/groszki/1,95942,6854965,Letnia_promocja_IsaDora.html

    POPATRZ NA TA STRONĘ, ISADORA POZBYWA SIĘ KOSMETYKÓW KTÓRE KIEDYŚ BYŁT TJ NA PROMOCJI I TO BYŁO W 2009 ROKU, A TERAZ SĄ ONE W NADZYCH KISSBOXACH, SKANDAL ;/

    OdpowiedzUsuń
  12. Patrze na daty wszystkiego co możliwe. Próbki też.
    Jak nie wykorzystałam próbki a data już przeleciała - wywalam to.

    OdpowiedzUsuń
  13. nie bardzo lubię próbki, dlatego najczęściej wrzucam je do pudełka i zapominam ;) teraz zużywam głównie miniatury, a potem chyba wezmę się za próbki - oczywiście najpierw przyjrzę się datom ważności ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. @Anonimowy, dziękuję za linka, wrzuciłam go na swój profil na fb. Ciekawe co inne dziewczyny o tym sądzą.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie ma sprawy, znalazłam to od razu pokazałam gdzie mogłam a niestety sama nie posiadam facebooka. Mam nadzieję że jakoś team KB bądź Baltic Company na to zareaguje, bo jak narazie to sobie pogrywają na nas jako ich klientach.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Też mi się zdarza, że muszę sporo powyrzucać, bo próbki biorę głównie na wyjazdy. A mydełko można użyć do prania ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja próbki zawsze zostawiam na jakieś wyjazdy aby położyć je na jak najmniejszym skrawku walizki.Zawsze patrzę na daty.Jeśli data zbliża się ku końcu a ja nie mam w planach wyjazdu to przeważnie robię SPA DAY :)
    Pozdrawiam,Maagda

    OdpowiedzUsuń
  18. ja o dziwo robię porządki w próbkach bardzo regularnie. próbki trzymam razem z maseczkami i za każdym razem jak robię maseczkę albo zabieram coś w podróż to porządkuję i przeglądam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ja ostatnio porządkowałam i też parę rzeczy wyrzuciłam, nie lubię zużywania próbek.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie wiem po co wyrzucać mydło, przecież nie powinno się z nim nic stać...

    OdpowiedzUsuń
  21. ja zadko kiedy mam próbki nie wiem skad je brac

    OdpowiedzUsuń
  22. Kiedyś, bodajże w Dzień Dobry TVN mówili o datach ważności co prawda produktów spożywczych ale do kosmetyków wydaje mi się, że też można to odnieść.
    Na produktach spożywczych może znaleźć dwie daty:
    1)Najlepiej spożyć do...
    2)Najlepiej spożyć przed...
    Oznacza to, że jak na produkcie widnieje data 1), to podany tam termin jest ostatecznym w którym możemy dany produkt zjeść,po tym termnie produkt najlepiej wyrzucić. Natomiast data 2) oznacza, że dany produkt do tej daty zachowuje wszystkie swoje właściwości, po tej dacie już je trochę traci ale jak zjemy produkt po tym terminie, np. tydzień lub dwa później w teorii nie powinno nam się nic stać.
    Wtedy zaczęłam się przyglądać kosmetykom i jakie daty tam widnieją, i najczęściej spotykamy się z twierdzeniem Najlepiej zużyć przed... .
    Mam kilka kosmetyków które używałam już po dacie ważności i nie zauważyłam by były gorsze od tych z właściwą datą, nie dostałam żadnej wysypki czy jakiegoś innego urazu.
    Wydaje mi się, ze choć produkt jest po terminie a nie pachnie brzydko, jego konsystencja jest ok, możemy używać go po tej dacie. Oczywiście zależy też do czego pierwotnie ten produkt byśmy mieli używać, dlatego mydła i sprayu do włosów bym nie wyrzucała a krem wykorzystała do rąk lub stóp.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz. Bardzo chętnie je czytam i odpowiadam na każde pytanie! Proszę, nie spamuj jednak - nie zapraszaj do siebie i nie podawaj linka do swojego bloga. Znajdę go w Twoim profilu! Dziękuję.