wtorek, 24 stycznia 2012

Wydarzenie: Oscary 2012 (nominacje)

Dziś poznaliśmy tegoroczne nominacje do Oscarów. Jestem bardzo ciekawa, jakie są wasze typy. Kto wygra? :)


NAJLEPSZY FILM

NAJLEPSZY AKTOR PIERWSZOPLANOWY
Demian Bichir (Lepsze życie)
George Clooney (Spadkobiercy)
Jean Dujardin (Artysta)
Gary Oldman (Szpieg)
Brad Pitt (Moneyball)

NAJLEPSZA AKTORKA PIERWSZOPLANOWA
Glenn Close (Albert Nobbs)
Viola Davis (Służące)
Rooney Mara (Dziewczyna z tatuażem)
Meryl Streep (Żelazna dama)
Michelle Williams (Mój tydzień z Marilyn)

NAJLEPSZY AKTOR DRUGOPLANOWY
Kenneth Branagh (Mój tydzień z Marilyn)
Jonah Hill (Moneyball)
Nick Nolte (Warrior)
Christopher Plummer (Debiutanci)
Max von Sydow (Strasznie głośno, niesamowicie blisko)

NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA
Berenice Bejo (Artysta)
Jessica Chastain (Służące)
Melissa McCarthy (Druhny)
Janet McTeer (Albert Nobbs)
Octavia Spencer (Służące) 

NAJLEPSZY REŻYSER
Woody Allen (O północy w Paryżu)
Michel Hazanavicius (Artysta)
Terrence Malick (Drzewo życia)
Alexander Payne (Spadkobiercy)
Martin Scorsese (Hugo i jego wynalazek)

NAJLEPSZY FILM NIEANGLOJĘZYCZNY 
Hearat Shulayim

NAJLEPSZY DŁUGOMETRAŻOWY FILM ANIMOWANY 


Nominacje w pozostałych kategoriach (najlepszy scenariusz oryginalny, najlepszy scenariusz adaptowany, najlepsza charakteryzacja, najlepsza muzyka oryginalna, najlepsza piosenka, najlepsza scenografia, najlepsze efekty specjalne, najlepsze kostiumy, najlepsze zdjęcia, najlepszy krótkometrażowy film animowany, najlepszy dźwięk, najlepszy krótkometrażowy film aktorski, najlepszy krótkometrażowy film dokumentalny, najlepszy montaż, najlepszy montaż dźwięku i najlepszy pełnometrażowy film dokumentalny) znajdziecie TU.

Najwięcej nominacji zdobyły filmy: Hugo i jego wynalazek (11), Artysta (10), Moneyball (6), Czas wojny (6), Spadkobiercy (5), Dziewczyna z tatuażem (5), O północy w Paryżu (4), Służące (4) i Drzewo życia (3).

Część z wymienionych filmów oglądałam, ale jak co roku postaram się zobaczyć ich jak najwięcej przed rozdaniem nagród 26 lutego. Bardzo cieszę się między innymi z obecności na tej liście O północy w Paryżu.

Niecierpliwie czekam na komentarze. Co warto obejrzeć, a co (lub kto) według was nie zasłużyło na nominację? 

Em

14 komentarzy

  1. Szaleństo w tym roku... Drive, Tintin, Girl with Dragon Tatoo, Ides of March, DiCaprio (nieznoszę jak morowej zarazy, ale zdecydowanie zasłużył chociaż na nominację), Fassbender, Gosling (dwa świetne filmy i nic?!) i Dunst czyli to co mi się najbardziej podobało (czy raczej spora tego część) bez nominacji (w najważniejszych kategoriach), za to Druchny nominowane za najlepszy scenariusz oryginalny i Tree of Life jako najlepszy film - serio? A wszystko i tak zgarnie pewnie The Artist;) Cieszy nominacja dla Oldmana (świetny), szkoda że pominęli go przy Golden Globes. Za główną rolę żeńską zgarnie pewnie Streep, choć i tak trzymam mocno kciuki za Marę bo była świetna. Reżyseria Scorsese, drugoplanowa żeńska Chastain, męska Plummer (uwielbiam go;)). Najlepszy film jeszcze nie wiem, bo zostały mi do obejrzenia The Artist, War Horse, The Descendants i Hugo... Uff, ale długo wyszło:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie widziałam wielu z nominowanych filmów, ale uważam, że na Oscara z pewnością zasługuje Meryl Streep. Poza tym z animacji "Rango" był całkiem niezły, z pewnością oryginalny.
    Wielkim nieobecnym dla mnie jest "Drive", dawno nie widziałam tak świetnego filmu, jedyny w swoim rodzaju na tle wielu filmów wyprodukowanych w latach 2000-2011. Poza tym widziałam także "50/50", również bardzo dobry i wg mnie zasługuje na nominację, może nie na Oscara, ale na nominację owszem. Podobnie z "Kocha, Lubi, Szanuje" - genialny film, jeden z najlepszych komediodramatów jakie widziałam, dosłownie dla każdego - w każdym wieku, obojga płci ;).
    A "Idy Marcowe" koniecznie muszę obejrzeć.
    Podsumowując - jak dla mnie to rok Goslinga i Gordona-Levitta :D

    OdpowiedzUsuń
  4. @Ev, całkowicie zgadzam się, jeśli chodzi o "Kocha, Lubi, Szanuje". Widziałam go dosłownie kilka dni temu i co chwilę wybuchałam głośnym śmiechem :) Tak dobrej komedii dawno nie oglądałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Drzewo życia to jeden z najnudniejszych filmów jakie widziałam. Zmarnowane pieniądze na kino. Nie przemawia do mnie ten "artyzm"

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jedno pytanie: gdzie jest Ryan Gosling?!

    OdpowiedzUsuń
  8. "Służące" - mnie urzekł ten film. Trochę uśmiechu, trochę wzruszenia, świetne role ciemnoskórych aktorek. "Moneyball" - ciekawa historia, ale chwilami dłużyzny (zwłaszcza, że nie znam się na baseballu) i głównego bohatera trudno polubić. "O północy w Paryżu" bardzo mi się podobało, jedyne co mogę zarzucić - Woody mógł się zlitować z tym mega-długim wstępem do filmu (mój chłopak prawie przysnął ;D). "Rango" - poryte, ale w fajny sposób. "Druhny" - powiem tyle: co TO tu robi?! W tym tygodniu wybieram się "Dziewczynę z tatuażem", w przyszłym może "Czas wojny". Czekam na "Hugo" i "Spadkobierców". "Strasznie głośno, niesamowicie blisko" niestety zebrało kiepskie recenzje. A, koniecznie obejrzę "Artystę". Uff, to tyle!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapomniałam napisać: gdzie jest "Drive"?! Nominowany tylko za montaż dźwięku... :/ I widziałam jeszcze "Idy marcowe" - dość ciężki w odbiorze na mój gust, ale dobrze zagrany. Coś nie lubią Ryana. :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Rango - średni fil animowany. Mnie znudził do tego stopnia, że usnęłam. Na szczęście, oglądałam go w domu. ;)
    Meryl Streep uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Straszny jest pt. W ciemności....z kategorii nieanglojęzyczny oczywiście. Nie lubię filmów o tej tematyce aż ciarki chodzą po plecach. Nigdy więcej nie obejrzę nic w tych klimatach.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Gary Oldman pokazał w "Szpiegu" co to znaczy aktorstwo. Jeśli nie dostanie Oscara będę bardzo zdziwiona i zupełnie przestanę traktować te nagrody poważnie, bo facet zmiótł wszystkich. Brad Pitt za Moneyball..? Tu właśnie troszkę razi zestawienie bardzo dobrego aktora, bardzo dobrej roli z geniuszem w z swym fachu:)

    aktorka - bez dwóch zdań boska Meryl, niekoniecznie za tę konkretną rolę, ale za całokształt.

    Jeśli chodzi o film nie mam wyjątkowo swojego faworyta, brakuje mi tylko więcej "Drive".

    OdpowiedzUsuń
  13. z pewnością ,,W ciemności'' :) ,,Służące'' też bardzo mi się podobały

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygra "Artysta" bo to najlepszy film z nominowanych ale czy najlepszy z zeszłego roku?

    Moje spojrzenie na nominowane 9 filmów w głównej kategorii:
    http://3prywatnie.blox.pl/2012/02/Oscary-2012.html

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz. Bardzo chętnie je czytam i odpowiadam na każde pytanie! Proszę, nie spamuj jednak - nie zapraszaj do siebie i nie podawaj linka do swojego bloga. Znajdę go w Twoim profilu! Dziękuję.