piątek, 4 listopada 2011

Perfumy: Sephora Vanille (+ Caramel, Mangue, Chocolat)

Ludzie dzielą się na fanów wanilii i na jej przeciwników. Choć pewnie jest to zbyt sztywny podział, faktem jest, że bardzo wiele osób uwielbia ten zapach, dla innych jest z kolei zbyt słodki i mdły. Jak myślicie, do której grupy się zaliczam? :)
Jakiś czas temu w Sephorze dostępna była linia perfum o zapachu wanilii. Kręciłam się koło nich przez jakiś czas, ale na zakup zdecydowałam się dopiero, kiedy pojawiły się w atrakcyjnej cenie jako wycofywane produkty. Do mojej kolekcji trafiły trzy wersje: wanilia z karmelem, wanilia z czekoladą i wanilia z mango.

Jak widać na zdjęciu, największym powodzeniem cieszyła się u mnie pierwsza wersja. Słodki, otulający zapach wanilii połączonej z karmelem jest idealną mieszanką na okres jesienno-zimowy. Kiedy je noszę, często słyszę, że pachnę ciasteczkami... i coś w tym jest. :) To bliski brat L de Lolita Lempicka, jednak nie zawierający w sobie tej charakterystycznej słonej nuty.

Połączenie wanilii z mango jest dość nietypowe, a ponieważ w opisywaniu zapachów jestem beznadziejna, nie będę nawet próbować. Wielu osobom może się nie podobać, mi jednak przypomina dużo dobrych momentów i mimo, że nie używam tych perfum często, raczej nie pozbędę się ich w najbliższym czasie.

Wersja czekoladowo-waniliowa, mimo że była jedną z popularniejszych, jakoś nigdy do końca mi nie odpowiadała. Jest to ciekawy zapach, idealny dla osób lubiących otulać się słodkościami, jednak nie udało mu się zawładnąć moim sercem i użyłam go tylko kilka razy.


A wy lubicie takie słodkie zapachy? 

Em

181 komentarzy

  1. ojoj, a może chcesz mi oddać karmelowe ? :D szkoda że u mnie nie ma Sephory...

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro się przy nich kręciłaś, to pewnie lubisz wanilię. :)
    Ja sama lubię wanilię niesłodką, ciemną, skórzastą, pachnącą podsuszanymi orchideami, niejednoznaczną i niepokojącą. Bo wanilia to nie tylko puchata słodycz. W sumie... Wanilia sama w sobie nie jest słodka, choć rzeczywiście tak się kojarzy i pięknie się ze słodyczami komponuje.

    Nie chcę tu odwalać autoreklamy, ale może rozbawi Cię mój waniliowy Bestiariusz: spis największych waniliowych killerów. :)
    http://sabbathofsenses.blogspot.com/2008/11/waniliowy-bestiariusz.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. roztrzepanakrolewna@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam waniliowe perfumy:) szczególnie w zimne dni:)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam waniliowe zapachy :) np woda toaletowa z YR , swego czasu zużyłam całe opakowanie :D

    1899pilar@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubimy :D

    obsession@onet.com.pl

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię słodkie zapachy:)
    histttoria@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam zapach wanilii! Nie widziałam ich u mnie w Sephorze :ss

    miluieblogspot@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  10. julia.r.wasielewska@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. sydunia@gmail.com

    Bardzo jestem ciekawa tych zapachów, kiedy były wycofywane, niestety nie było jeszcze u mnie Sephory i nie miałam możliwości nigdzie pojechać po nie. Miałam jedynie odlewkę wersji z paczulą, której błyskawicznie się pozbyłam, bo zapach okazał się kompletnie nietrafiony.

    OdpowiedzUsuń
  12. obserwuję jako Siouxie, jesteś w blogrollu, FB fanpage lubię jako Siouxie and the City. Notkę o Twoim konkursie wrzucam na Fb.
    siouxie.blog@gmail.com
    moja przygoda ze słodkimi zapachami zaczęła się jak jeszcze byłam w liceum - kupowałam wtedy w Yves Rocher taką waniliową wodę, która mnie kompletnie uzależniła - to był powiew wielkiego świata w latach 90-tych. Potem przyszedł czas na zapach bodajże Coty Vanilla Fields a potem na marki bardziej ekskluzywne - Angel Thierry Muglera, Wish Choparda. Używam tez waniliowej mgiełki do ciała TBS oraz Bath Body. Jak widzisz nie ma chyba większej fanki wanilii ode mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. kosmetycznie.z.leejdi@gmail.com




    A jeśli chodzi o słodkie zapachy to ja używam wyłącznie takich :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Obserwuję jako anitaxelx
    somenancy@vp.pl
    Osobiście bardzo lubię słodkie zapachy:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Również uwielbiam wanilię, ku rozpaczy mojego TŻ;)

    agamatosek@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  17. kasia_smak_slow@interia.pl

    Ja jakoś często od zapachów dostaje bólu głowy. Uwielbiam wszelkie limitowane edycje wód toaletowych Kate Moss. Zawsze pachną świeżo i idealnie nadają się na wiosnę czy lato. Niestety nie są trwałe. Na jesień i zimę wolę jakieś otulające ciepłem zapachy. Aktualnie Sensational od Celine Dion. Jeśli zapach nie wywołuje u mnie bólu głowy to jest ok :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Obserwuję jako Quera
    asiulkas26@interia.pl
    notka: http://planet-quera.blogspot.com/p/rozdania.html

    Uwielbiam słodkie zapachy, są idealne na chłodne dni :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Obserwuję jako sauria80
    Mail: sauria@wp.pl
    Mam Cię w blogrollu
    Na FB lubię jako Marta Wrzosek
    Notka: http://sauria80world.blogspot.com/2011/11/listopadowe-rozdania-rozdanie-u.html

    Uwielbiam wanilię, Vanilla Musk firmy Coty (Astor) - najpiękniejsza wanilia jaką miałam!

    OdpowiedzUsuń
  20. ilusive.ilusive@gmail.com

    obserwuję jako Ilusive i mam Cię w blogrollu:)

    OdpowiedzUsuń
  21. unappreciated.blogspot@gmail.com :)

    OdpowiedzUsuń
  22. ja uwielbiam słodkie perfumy, ale owocowo-kwiatowe :) mimo wszytko lubię eksperymentować :) jestem ciekawa jak w realu pachną te perfumy :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Obserwuję jako VedetteP
    mala_malutka@o2.pl

    Lubię słodkie zapachy w szczególności zimą. Takim moim ulubionym był Tahitian od Avon, który był bodajże kokosowo-ananasowy, mam też w domu próbkę perfum o smaku... czekolady :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jakaś wewnętrzna siła nie pozwala mi przejśc obojętnie obok tego konkursu. Wielbię wanilię! ♥

    Więc zgłaszam się. ;)
    pieknodrzemiewnaturze@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Zgłaszam się z wielką przyjemnością :)
    Niecierpek
    Mail: niecierpek.bloguje@gmail.com

    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  26. sama nie wiem, czy lubię wanilię, czy nie. Czsami ją kocham a czasami zbiera mi się od niej na wymioty :D


    kasiamateja1@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  27. Obserwuję jako Motylica,
    na fb lubię jako Natalia S.

    Bardzo lubię słodkie perfumy. Szczególnie "do pościeli" - na noc po prostu. Wtedy robi mi się tak miło i szybko zasypiam. Na dzień wolę bardziej orientalne ze słodką nutą - CK Euphoria, DKNY Be Delicious Night. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. paulina.k2709@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  29. obserwuję jako martazet21
    martazet21@o2.pl
    FB: Marta Zygmanowska
    uwielbiam słodkie zapachy, szczególnie wanilli, niedawno zakupiłam słodki zapach (kwiatowy) Sanderling Paris. Super jest. ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Obserwuję jako AgnieszkaS
    Lubię na fb jako Agnieszka S.
    michaga1@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  31. A teraz komentarz ;)
    To rozdanie to jakieś szczęśliwe zrządzenie losu, bo właśnie ostatnio myślałam o tym, że brakuje mi odpowiedniego, "ciepłego" zapachu na zimę ;)
    Wanilię i czekoladę lubię, ba! czekoladę wręcz kocham, ale lody zawsze wybieram waniliowe :)

    OdpowiedzUsuń
  32. mikola2@tlen.pl

    Lubię słodkie zapachy, ale nie każdy, niektóre są za mdłe, niektóre mnie nie ruszają a niektóre wręcz odpychają... ale to chyba tak już jest, każdy inaczej odbiera dany zapach i inaczej pachną perfumy na jego skórze :)

    OdpowiedzUsuń
  33. ja uwielbiam zapach wanilii a jeszcze w połączeniu z czekoladą... brzmi bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Uwielbiam słodkie zapachy! :D

    Obserwuję jako Siuzdakowa i polubiłam jako Ewa S. - a co tam. ;) Mój mail: siuzdakowa[at]gmail.com :)

    OdpowiedzUsuń
  35. obserwuję jako Pikletka
    fb: Martyna K.
    blogmara@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  36. hrabina.88@gmail.com
    te perfumy muszą bosko pachnąć

    OdpowiedzUsuń
  37. obserwuję od dawna jako little-bad-girl
    kaamylka@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  38. wanilia to mój ulubiony zapach...ehh :)

    ka.ste@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  39. @pannakolczykowa, karmelowych nie oddam za nic! :D

    OdpowiedzUsuń
  40. karalewer@gmail.com . Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  41. marta.dyk@gmail.com

    obserwuję blog i jestem fanką na FB (Marta Dyk) :)

    OdpowiedzUsuń
  42. obserwuje jako Dorota
    mój e-mail to dorota.dorniak@gmai.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  44. Obserwuje jako yasminella

    yasminella.yasminella@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Nagroda cudowna :) Ja uwielbiam takie zapachy!

    bellabeauty@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  46. Super pomysł i nagroda ;)
    Obserwuje jako Kasia P
    Mam Cie w blogrolu torebkakate.blogspot.com
    a meil tysiasc@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  47. applaudissement/małpka/gmail.com

    Ciężko mi się określić jako fanka słodkich/dusznych/lekkich zapachów. Wszystko zależy od perfum! Przeskakuję z jednej buteleczki na drugą ;)

    OdpowiedzUsuń
  48. susa303@buziaczek.pl

    Pozdrawiam :) Masz świetnego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  49. justyna9472@wp.pl

    Już chciałabym poczuć ich zapach!.;D

    OdpowiedzUsuń
  50. jtm5@o2.pl

    Tak się składa, że lubię perfumy z nutą wanilii :)

    OdpowiedzUsuń
  51. ikornaga/małpa/gmail.com

    obserwuję jako Parsifal :)

    słodkie zapachy uwielbiam jesienią i zimą, w cieplejsze pory roku wybieram zapachy lżejsze :)

    pozdrawiam ciepło powróciwszy z Targów Książki :D

    OdpowiedzUsuń
  52. Miałam wersję waniliowo-waniliową, strasznie ją lubiłam i zużyłam calutką. Trochę za nia tęsknię, ale mam nadzieję, że Sephora kiedyś wypuści reedycję.

    OdpowiedzUsuń
  53. @Iwona, co kupiłaś? Pochwal się! :)

    OdpowiedzUsuń
  54. maquillageaddict@gmail.com

    będą mi się śnić po nocach <3

    OdpowiedzUsuń
  55. Emuś! kupiłam, porozmawiałam i dostałam przepiękną dedykację do książki pani Barbary Rybałtowskiej "Romanse w Paryżu" :)
    Ach, jak ja marzę o Paryżu...
    ponadto na stoisku wydawnictwa Edgar kupiłam 2 książki do szlifowania angielskiego, a mój chłopak zaopatrzył się na stoisku Adamantanu :) dodam, że dla Targów poświęciłam zajęcia na studiach podyplomowych, no ale są przecież rzeczy ważne i ważniejsze a Targi są tylko raz do roku :) choć jak dla mnie mogłyby być co miesiąc, tylko nie wiem skąd bym kasy nabrała :P

    OdpowiedzUsuń
  56. turkusoowa@gmail.com

    uwielbiam waniliowe zapachy i byłabym zachwycona jakbym raz w życiu wygrała :D

    chociaż szczerze to najbardziej ten z mango mnie ciekawi-nietypowe połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  57. bosiaq [malpa] gmail [kropka] com

    OdpowiedzUsuń
  58. k_badzynska@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  59. dagmara.trokielewicz@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  60. newophelia@gazeta.pl

    OdpowiedzUsuń
  61. klaudiaa-91@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  62. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  63. jejku Kochana:)))) zapachy takie jak wanilia , obok czekolady i kokosu , to zapachy bliskie memu serduszku, które naprawdę mnie urzekają, więc czuje się troszkę jakby to było rozdanie specjalnie dla mnie:) hie hie <3

    OdpowiedzUsuń
  64. Używałam kiedyś nałogowo mgiełki waniliowej z Avonu, ale wycofali ją z produkcji... Chociaż pewnie i tak bym już jej nie kupowała, bo się strasznie zraziłam do tej firmy. Obecnie szukam jej zamiennika, choćby w formie perfum. Niestety waniliowe z Ives Rocher mają jakąś drażniącą mnie nutę...
    Nie mogę wziąć udziału, bo blogspot przestał mnie lubić i nie dodaje obserwowanych :(

    OdpowiedzUsuń
  65. ja bardzo lubię słodkie zapachy, wiadomo, wszystko poniekąd zależy od pory roku i od nastroju, ale dla mnie to ogromna przyjemność zatopić się w takim słodkim i ciepłym zapachu, choćby i tylko nosem ;))

    OdpowiedzUsuń
  66. sandrusia-szeffler@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  67. Hm... Chyba jednak się dodałaś :P Na wszelki wypadek polubiłam też na fb jako Aleksandra Musiał :)
    saint-lilith@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  68. obserwuję jako mortish

    olalicious@gmail.com



    Miałam odlewkę tej wody waniliowo karmelowej, ale i tak nie była w stanie wygrać z moim ulubionym słodkim zapachem - Pink Sugar Aquoliny ;)

    OdpowiedzUsuń
  69. Z ogromną przyjemnością zgłaszam sie do konkursu.


    justaa88@interia.pl

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  70. @mortish, Pink Sugar jest gdzieś jeszcze dostępne? :)

    OdpowiedzUsuń
  71. desporadka@wp.pl

    uwielbiam wanilię w perfumach :)

    OdpowiedzUsuń
  72. obserwuję jako adrianna
    adastrzyza@gmail.com
    notka - http://duzaatakamala.blogspot.com/2011/07/rozdania-ale-sie-uzbierao.html

    ja mogę powiedzieć, że zwolennikiem wanilii nie byłam ale mi ona nie przeszkadzała. przełamała mnie woda waniliowa z YR i teraz jestem jak najbardziej zwolennikiem wszystkiego, co waniliowe :)

    OdpowiedzUsuń
  73. Osobiście uwielbiam ;)
    miszmaasz.blog@blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  74. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  75. Uwielbiam takie połączenia zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym :)

    OdpowiedzUsuń
  76. to i ja spróbuję szczęści
    kartki.swiat at gmail.com
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  77. martyna.piechowska@gmail.com

    fb też lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  78. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  79. Zgłaszam się :)
    Obserwuję jako Klaudia Joanna Julia.
    e-mail: klaudia121121@wp.pl

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  80. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  81. marta_kusz@wp.pl

    Lubię wanilię bo uwielbiam wszystko co słodkie :) Perfumy o zapachu czekolady również chętnie przygarnęłabym na półkę :D

    OdpowiedzUsuń
  82. Obserwuje jako Emyla
    soyemyla@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  83. Obserwuję jako Angelika
    farfallebelle@gmail.com

    A słodkie zapachy uwielbiam, zwłaszcza podczas zimy:)

    OdpowiedzUsuń
  84. e-mail: jrejzerewicz@gmail.com
    pozdrawiam:)

    ~~Lila~~

    OdpowiedzUsuń
  85. Zgłaszam się
    e-mail : prezencik00@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  86. zgłaszam się :)
    pesymistka13@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  87. ania-siubdzia@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  88. ob. walla199
    I_am_dream@interia.eu

    Moje ulubione zapachy to owocowe

    OdpowiedzUsuń
  89. Kochana, zgłaszam się :)
    Obserwuję jako tosiaczek666, a na fb lubię jako Anita W.

    A jeżeli chodzi o słodkie zapachy to uwielbiam je :D

    OdpowiedzUsuń
  90. kocham słodkie zapachy!
    obserwuję jako yesiwantyouback
    yesiwantyouback6@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  91. mam nadzieje że można się jeszcze zgłosić :) Obserwuję jako Gabb♥ i lubię jako Bysia p. mój email gabrysia.ma.misia@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  92. aleksandrawyszkowska@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  93. Очень давно искала ваниль карамель ,где могу купить?т.к. на сайте SEPHORA их нет в наличии.vikkula@mail.ru

    OdpowiedzUsuń
  94. @Anonimowy, this line was discontinued in 2009.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz. Bardzo chętnie je czytam i odpowiadam na każde pytanie! Proszę, nie spamuj jednak - nie zapraszaj do siebie i nie podawaj linka do swojego bloga. Znajdę go w Twoim profilu! Dziękuję.