poniedziałek, 27 stycznia 2014

Pomysł na śniadanie #2 - kanapki z hummusem i wędzonym łososiem

Nowy tydzień najlepiej zacząć od pysznego, zdrowego śniadania. Oczywiście mało kto z nas ma na to czas w poniedziałek, prawda? Ja na szczęście wyjątkowo mam dziś wolne, więc spokojnie mogę poświęcić godzinę na przygotowanie i zjedzenie czegoś zdrowego.

Dzisiejszy pomysł na śniadanie jest tak banalny, jak to tylko możliwe - kanapki. Ale za to jakie pyszne!

Składniki:
2 kromki chleba
hummus
plasterek wędzonego łososia
pomidor
kiełki

Uwaga, przygotujcie się na przepis na kanapki! :) Warstwami nakładamy na chleb hummus, łososia, plasterek pomidora i kiełki. Voila!


Być może nie wszyscy z was wiedzą, co to jest hummus. Ja sama do niedawna nie miałam o tym pojęcia, dopóki w listopadzie nie pojawił się w Lidlu. Hummus to pasta z ciecierzycy (tak, mnie też niewiele to mówi). Świetnie nadaje się właśnie do kanapek i coraz częściej można ją kupić w różnych miejscach ze zdrową żywnością. Swój hummus z rukolą kupiłam wczoraj podczas festiwalu kulinarnego Najedzeni Fest.



Jeśli macie jakieś ulubione przepisy z hummusem, koniecznie dajcie mi znać. Moja pomysły na razie kończą się na kanapkach. 

Smacznego i udanego tygodnia!

Em

47 komentarzy

  1. Hummus można zrobić samemu :). Nie ma czego przypalić, więc nawet mnie wychodzi :).
    Ostatnio miałam w rękach kiełki i zastanawiałam się jak to smakuje :D.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, uwielbiam łososia i ta propozycja bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. @zoila, na pewno potrzeba do tego przyrządów, których nie znajdziesz w mojej kuchni :D Kiełki smakują trochę jak sałata :)

    OdpowiedzUsuń
  4. @wenus-lifestyle, ja też uwielbiam łososia i to w każdej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz blender albo zgniatacz do ziemniaków :D? I wyciskarkę do czosnku :D?

    OdpowiedzUsuń
  6. @zoila, uwierz, żadnego z powyższych :D Od przeprowadzki planuję kupić mikser i wciąż jakoś się nie mogę zebrać nawet do tego.

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie śniadanie sama mam na nie ochote ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepadam za hummusem ale reszta smakowita :) Sama jadam podobne śniadania :)

    OdpowiedzUsuń
  9. zoila to ja jestem chyba wyjątkowa, bo mi hummus nie wyszedł :D był obrzydliwy :P

    Lusterko - ten Twój hummus to w sumie bardziej wygląda jak guacamole - taki zielony ;)) i w sumie w smaku zdecydowanie wolę właśnie guacamole :)

    OdpowiedzUsuń
  10. @Anwen, nigdy nie jadłam guacamole :) Można gdzieś kupić gotowe? Hummus jest niby z rukolą, ale w sumie nie bardzo ją tam wyczuwam. Była jeszcze wersja z suszonymi pomidorami.

    OdpowiedzUsuń
  11. Lusterko jakoś przed sylwestrem było w Biedronce, bardzo dobre, ale od tamtej pory już go nie widziałam :(( ja robię zwykle sama (avocado+czosnek+przyprawy) tylko trzeba mieć blender, a jak już czytałam wyżej Ty nie masz :( w innych sklepach też w sumie powinny być - trzeba by poszukać w lodówkach, bo tylko takie, świeże będzie dobre (i koniecznie czytać skład) :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Amijami uwielbiam łososia!.

    OdpowiedzUsuń
  13. Owsianka gotowana na dobrej jakości soku i pół banana w plasterki pokrojonego

    OdpowiedzUsuń
  14. @Anwen, dzięki, na pewno poszukam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. @Monika, owsianka gotowana na soku? Jak to się dokładnie robi?

    OdpowiedzUsuń
  16. Kanapki prezentują się bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja dzisiaj jadłam kanapki z łososiem na śniadanie! Pierwszy raz w życiu chyba, szkoda, że nie przeczytałam twojego przepisu wcześnej bo kompletnie nie miałam pomysłu z czym go połączyć, padło na odrobinę majonezu i to tyle właściwie, pychaaa!

    OdpowiedzUsuń
  18. @grejfrut, łosoś jest pyszny nawet solo :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Łosoś i pomidory? Nie dla mnie. Ja preferuje łososia w twarożkiem chrzanowym, cytryną, kolorowym pieprzem i ewentualnie kiełkami.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nigdy z hummusem nie próbowałam, ale lubię łososia z pastą z awokado :)

    OdpowiedzUsuń
  21. O nie!
    Masz zadanie domowe: zrobić sama hummus! Przepis super prosty, a jak nie masz czasu na moczenie ciecierzycy to polecam tą z puszki - prażony sezam, przyprawy (sól i pieprz), cytryna, dodatki (np suszone pomidory).
    Koniecznie zrob! Ja hummus uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam hummus, robię sama, bo jest banalnie prosty:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie przepadam za łososiem wiec pewnie zamieniłabym go na chuda szynkę ale reszta wygląda smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  24. @katarzyna.marika, dla mnie kanapka bez pomidora to nie kanapka :)

    OdpowiedzUsuń
  25. @Agata Herbut, nie mam jak sama zrobić, ale może kiedyś, jak będę mieć więcej sprzętów kuchennych. Na szczęście w Krk hummus można kupić gotowy :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Oooo sama chętnie zrobię hummus kiedyś i zobacze jak smakuje z łososiem, którego uwielbiam - po prostu nigdy wczesniej nie używalam go na kanapakch, zawsze pieczony w folii (:

    OdpowiedzUsuń
  27. Hummus chyba kiedyś próbowałam, ale nie jestem pewna :D Za to łososia ubóstwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Też preferuję takie śniadania;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Hummus jest pyszny i banalnie prosty do zrobienia. :)
    Jak już ktoś wspomniał wcześniej - puszka ciecierzycy (ja używam suchej, moczę i gotuję), zblendować to z ząbkiem (lub dwoma) czosnku, sokiem z cytryny, oliwą i tahini (pastą z sezamu). Doprawić do smaku solą, ja dodaję trochę kurkumy, garam masali lub curry. Jeśli jest za suchy, to dolać nieco wody, w której była ciecierzyca. I tyle. Problem tylko w proporcjach, bo trzeba smakować i dodawać na bieżąco, ale jaka potem frajda, jeść taki swój własny pyszny hummus. :)
    Jak już się dorobisz blendera - polecam spróbować.
    Pozdrawiam,
    Laura

    OdpowiedzUsuń
  30. @Gillanek, dzięki za wskazówki :) Mam nadzieję, że za kilka miesięcy moja kuchnia będzie już bliższa kuchni z prawdziwego zdarzenia! Na razie z "dodatkowych sprzętów" mam tylko czajnik ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Mniam. Humus lepszy własnej roboty ale nie każdy ma czas i ochotę :) A łososia kocham!

    OdpowiedzUsuń
  32. Em,

    bardzo mi się podoba, że zaczęłaś dodawać swoje przepisy na smaczne śniadania. Spróbowałam owsianki - w mojej wersji z jabłkami - i jestem pozytywnie zaskoczona. :) Czy masz też fajne przepisy na zdrowe desery?

    Pozdrawiam,
    Justyna

    OdpowiedzUsuń
  33. @Justyna, dziękuję za tak miły komentarz! Postaram się wkrótce dodać jakiś przepis na łatwy, szybki i zdrowy deser :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Dobry pomysł - porządne śniadanie to podstawa dla mnie. :-)

    OdpowiedzUsuń
  35. Kurcze, nigdy w życiu nie jadłam hummusa (hummusu?) :D

    OdpowiedzUsuń
  36. Muszę spróbować zrobić hummus sama, bo te kilka razy, kiedy go jadłam bardzo mi smakował, choć ja jadłam go akurat ze specjałami kuchni libańskiej, więc np z ichnim pieczywem :)

    OdpowiedzUsuń
  37. @robaszekk, powiem Ci szczerze, że też nie jestem pewna odmiany ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. pycha :) myslalam, ze to pesto z lidla a nie hummus :) identyczne opakowanie ma :)

    OdpowiedzUsuń
  39. @Ewelina Szajnar, opakowanie jest chyba trochę inne (z folią zamiast wieczka), ja za to bardzo lubię pesto z Lidla w słoiczku :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Nabrałam ochoty na hummus. Muszę go poszukać w Lidlu w takim razie :D

    OdpowiedzUsuń
  41. Hm. Nie próbowałam :) Ale u mnie musiałoby być bez łososia :)

    OdpowiedzUsuń
  42. uwielbiam łososia, również robię sobie z nim kanapki, czerwone pesto też jest niczego sobie ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz. Bardzo chętnie je czytam i odpowiadam na każde pytanie! Proszę, nie spamuj jednak - nie zapraszaj do siebie i nie podawaj linka do swojego bloga. Znajdę go w Twoim profilu! Dziękuję.