wtorek, 18 marca 2014

Książki napisane przez BLOGERÓW

Nie wiem jak was, ale mnie niezmiernie cieszy każda kolejna wiadomość o książce napisanej i wydanej przez blogera. Sama "robię w książkach", uwielbiam czytać, no i lubię blogerów, więc z chęcią sięgam po takie pozycje. Przedstawię wam osiem blogerskich tytułów, które najbardziej do mnie trafiają. Część już mam, inne dopiero pojawią się na moim regale na parapecie służącym mi obecnie za biblioteczkę (tak, wciąż nie mam wszystkich mebli, choć od przeprowadzki minęło już prawie pół roku).

Spędzanie czasu w kuchni to nie jest i chyba nigdy nie będzie moja pasja. Uwielbiam za to pięknie wydane książki kucharskie i te właśnie takie są. Moje wypieki i desery Doroty Świątkowskiej (blog mojewypieki.com) mam już od kilku miesięcy i choć nie mając (jeszcze) miksera, nie mogę skorzystać z większości przepisów, już kilka razy zrobiłam pyszne pierniczki i wielokrotnie po prostu przeglądałam piękne zdjęcia słodkości. White Plate słodkie Elizy Mórawskiej (blog whiteplate.pl) również od dawna chciałam mieć, ale przez dłuższy czas nakład tej książki był wyczerpany i dopiero niedawno wróciła do sprzedaży. Będzie moja.



Kolejne pozycje to ponownie książki kulinarne. Widać ta tematyka jest idealna do przeniesienia jej na papier :) Kuchnia filmowa Pauliny Wnuk (blog frommovietothekitchen.pl) pokaże nam, jak zrobić potrawy, które znamy z filmów. Pamiętam, że kiedy pierwszy raz trafiłam na blog Pauliny, nie mogłam uwierzyć, że nikt nie wpadł na to wcześniej. Ogromne gratulacje za pomysł! Zapach truskawek. Rodzinne opowieci Anny Włodarczyk (blog strawberriesfrompoland.blogspot.com) w sprzedaży będzie dopiero w kwietniu, ale już teraz wiem, że na pewno ją przeczytam. Na razie podoba mi się wszystko: pomysł na książkę, tytuł, okładka.

Blog. Pisz, kreuj, zarabiaj Tomka Tomczyka (blogi kominek.es i kominek.in) to jedyny dobry poradnik dotyczący blogowania dostępny w Polsce. Kominek jest podobno postacią kontrowersyjną, ale w rzeczywistości to naprawdę fajny facet :) Książkę czyta się bardzo dobrze i jest to pozycja obowiązkowa dla tych, którzy chcą, żeby ich blog stał się czymś więcej niż tylko hobby. Sporo porad można zresztą wykorzystać w sytuacjach całkowicie "pozablogowych". W znanym kominkowym rankingu wspomniana została niedawno autorka kolejnej książki, o której wspomnę, czyli Ania Kęska (blog aniamaluje.com) pisząca o tym, Jak stać się szczęśliwym człowiekiem. Z reguły nie czytam takich poradników, ale Anię miałam okazję jakiś czas temu poznać i wydaje się być osobą mocno stąpającą po ziemi, więc wierzę, że ta pozycja spełni moje oczekiwania. Już jestem szczęśliwym człowiekiem (tak!), ale może znajdę jakiś sposób, żeby czerpać z życia jeszcze więcej? Na razie czekam na pojawienie się papierowej wersji (Ania, do roboty!).

Na koniec zostawiłam dwie pozycje wyjątkowe. Zarówno Chustka Joanny Sałygi (blog chustka.blogspot.com), jak i Zorkownia Agnieszki Kalugi (blog zorkownia.blogspot.com) to - w przeciwieństwie do poprzednich opisanych książek - przedruki blogów. Teoretycznie można je więc przeczytać w internecie, ale wiadomo, na papierze jest jakoś inaczej. Tę pierwszą mam już od kilku miesięcy i czytam fragmentami, dawkuję ją sobie. Po Zorkownię też na pewno kiedyś sięgnę. Warto.

Książek napisanych przez blogerów jest oczywiście o wiele więcej (i to jest super!), co jakiś czas pojawiają się nowe. Które z nich już czytaliście?

Em 

P.S. Zapraszam do śledzenia mnie na instagramie, gdzie ostatnio zaczęłam być bardziej aktywna

42 komentarze

  1. Najbardziej kusi mnie "Kuchnia filmowa". Strasznie fajny pomysł! Czytałam już sporo jej recenzji i czytelnicy są zachwyceni :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mam white plate, kominka i chustkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. @Klaudyna Maciąg, pomysł jest genialny, zupełnie inny niż wszystkie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. @Taml, ja już myślałam, że nie uda mi się dorwać White Plate, bo nie było pewne, czy będzie dodruk, ale na szczęście się pojawił :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Początkowo byłam również pod wrażeniem książki Pauliny (trzeba jej przyznać, że sam pomysł jest genialny) - najpierw sięgnęłam po nią, a dopiero później zainteresowałam się na serio blogiem. Jednak po namyśle, po przejrzeniu bloga i przepisów z książki, nie jestem już tak zachwycona. Większość (jeśli nie wszystko) co w Kuchni Filmowej, można znaleźć też na blogu, nie trafia do mnie idea powielania tego samego. No i niektóre potrawy aż się proszą o bardziej rozbudowane przepisy: np. kanapka z peklowaną wołowiną z "kiedy Harry poznał Sally" mogłaby zawierać choć cień wskazówki odnośnie tego, jak tę wołowinę zapeklować... A tak mamy coś w stylu "weź plasterek wołowiny, ogórka, połóż na chleb i gotowe". Pozostał lekki niedosyt.

    OdpowiedzUsuń
  6. @Ola, mnie nie przeszkadza zamieszczanie w książce przepisów z bloga, więc z tym nie będę mieć problemów. Ale dzięki za komentarz, na pewno dokładnie przejrzę książkę przed zakupem i wtedy zdecyduję, czy dobrze będzie mi się z niej korzystać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie najbardziej kusi książka z mojewypieki, miałam ją w ręku w Empiku i tylko cena mnie powstrzymała przed zakupami.

    OdpowiedzUsuń
  8. @czoko, mnie na szczęście udało się ją dorwać taniej na targach. Cena detaliczna rzeczywiście jest wysoka, ale usprawiedliwia ją piękne wydanie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Z blogerskich książek czytałam jak na razie Życie jak w Tochigi: Na japońskiej prowincji. Mam ochotę na Kuchnię filmową. A tacie kupię chyba na urodziny "Rzeczowo o modzie męskiej" :).

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam książkę Tomka i Pauliny Wnuk i muszę przyznać, że jestem z nich bardzo zadowolona, bo sporo z nich wyniosłam;]

    OdpowiedzUsuń
  11. 'Chustka' czeka u mnie w kolejce ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. @zoila, zapomniałam o tej książce! Słyszałam o niej, będę musiała więcej o niej poczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kuchnię filmową i obie książki Kominka mam, do tego jeszcze Rzeczowo o modzie męskiej Michała Kędziora i Makijaż z Katosu. Książki blogerów zawsze kojarzą mi się z najwyższą jakością, więc moja kolekcja na pewno będzie się powiększać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Chciałabym przeczytać "Chustkę" :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Po Kominka nigdy nie sięgnę, o nieeee XD Nie lubię go :D
    Ale "Moje wypieki i desery" z pewnością zagoszczą na mojej półce! Uwielbiam przepisy Doroty, są proste...i jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby któryś nie wyszedł. Wszystkie moje wypieki były udane i przepyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Potrawy znane z filmów? Nie znałam wcześniej tego bloga, ale już mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pozycje Tomczyka i Kęski mocno mnie interesują. Noszę się z zamiarem kupna tej pierwszej od dawna. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. @Szufladka, polecam, nie masz na co czekać :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zorkownię już przeczytałam. Nad chustką się zastanawiałam, ale jednak zostanę przy blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kuchnię filmową sobie na pewno kiedyś sprawię, pomysł na bloga uważam za genialny :))

    OdpowiedzUsuń
  21. Taka niesympatyczna dziewucha ma takie przyjemne lico LOL

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo fajne zestawienie, zawsze chciałam mieć którąś z kulinarnych, blogerskich książek... Moje wypieki i desery czy White Plate od dawna mnie bardzo kuszą, ale jakoś wiecznie ważniejsze wydatki :) No cóż, pewnie wkrótce kupię, jak tylko w łapki wpadnie mi jakaś zniżka do empiku... :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Blog Chustki ma dość specyficzną budowę trzeba się trochę w nią wczytać. Bloga czytałam i jakoś nie czuję potrzeby kupna książki ale zorkownia czemu nie tutaj bloga nie czytałam

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo lubię mojewypieki.com, często korzystam z przepisów Doroty, ale książki jeszcze nie mam. Czas to zmienić ;p

    OdpowiedzUsuń
  25. White Plate słodkie Elizy Mórawskiej - i ja na nią poluję :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja właśnie trafiłam na takie info
    http://www.empik.com/gotuj-karm-i-kochaj-paluszkiewicz-monika-socha-natasza,p1091039531,ksiazka-p
    Jestem jej ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  27. @Blanka, Kedziora i Gonciarz napisali z pewnością świetne książki, ale na tematy, które mnie obecnie nie interesują. Choć kto wie, może kiedyś sięgnę i po te pozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  28. @jamapi, o, kolejna blogerska książka :) O tej nie słyszałam, ale bloga też nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja mam ochote najbardziej na książkę Elizy White plate ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. @Monika Ch, widziałam ją kiedyś na żywo, jest pięknie wydana :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Biorę się do roboty, biorę :)

    OdpowiedzUsuń
  32. @Aniamaluje, koniecznie daj znać, kiedy pojawi się wersja papierowa :)

    OdpowiedzUsuń
  33. "Kuchnia filmowa" stoi na półce i czasem coś tam z niej upichcę :) "Jak stać się szczęśliwym człowiekiem" przeczytane w jeden wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Też czekam na papierową wersję książki Ani :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Zamierzam w koncu kupić ksiażke z moich wypieków, ale bardziej kolekcjonersko, bo najczęściej korzystam z przepisów dostępnych przez aplikację moje wypieki.

    OdpowiedzUsuń
  36. White plate jest świetna mam i lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Potwierdzam - jest znakomita;-)

    OdpowiedzUsuń
  38. Mam książkę Ani i jest świetna. Najlepsze jest w niej to, że jest łatwo dostępna, bo w ebooku. Z resztą się nie spotkałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. @Panna Licho, ja nie mam czytnika ebooków, a nie lubię czytać na komputerze, dlatego czekam na papier :)

    OdpowiedzUsuń
  40. O książce Ani słyszałam, ale nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz. Bardzo chętnie je czytam i odpowiadam na każde pytanie! Proszę, nie spamuj jednak - nie zapraszaj do siebie i nie podawaj linka do swojego bloga. Znajdę go w Twoim profilu! Dziękuję.