czwartek, 10 lipca 2014

Moje ulubione aplikacje ♥

 Swój obecny telefon - Samsung Note 2 - mam od ponad pół roku i uwielbiam go. Dzięki dużemu ekranowi, prawie nielimitowanemu dostępowi do internetu w dowolnym miejscu (gdzie jest zasięg) i całej masie przydatnych aplikacji, moje życie stało się łatwiejsze. Wciąż jeszcze pamiętam te czasy, kiedy poza domem dostęp do internetu był "na telefon", czyli dzwoniło się do kogoś i pytało "możesz mi coś sprawdzić w necie?". Teraz problemu z dostępem do informacji właściwie nie ma, wszystko można sobie sprawdzić w smartfonie. Mojego Samsunga kocham również za to, że z powodzeniem zastępuje mi komputer i aparat na wyjazdach, dzięki czemu nie muszę dźwigać dodatkowych kilogramów. 

Po pół roku i przetestowaniu dziesiątek aplikacji udało mi się wybrać szesnastkę ulubionych, mieszczących się na jednym ekranie. Pominęłam takie oczywiste oczywistości jak facebook/messenger/gmail/mapy/youtube, bo te apki są już chyba nawet wgrane, kiedy dostajemy telefon.


INSTAGRAM - to chyba najczęściej otwierana przeze mnie aplikacja. Bardzo lubię z niej korzystać, wrzucać uchwycone na fotkach miłe chwile i przeglądać zdjęcia innych. Jak zawsze zapraszam was do śledzenia mojego profilu.

CANDY CAMERA - moja ulubiona aplikacja do obrabiania zdjęć, a przetestowałam ich chyba z kilkanaście. Teraz właściwie korzystam już tylko z niej i z oryginalnych funkcji instagrama (chyba że robię kolaż albo chcę dodać ramkę, ale to pojedyncze przypadki).

SNAPCHAT - w dwóch słowach, służy do wysyłania zdjęć/tekstu do wybranej osoby, u odbiorcy wiadomość wyświetla się przez kilka sekund, a potem znika. Używam jej bardzo często do wysyłania chłopakowi zdjęć typu "ale ładny kwiatek", "śmieszna chmura", "robię głupią minę, bo mi się nudzi", czyli dokładnie takich, które nie zasługują na to, żeby zostały gdziekolwiek zapisane i zajmowały przez wieczność miejsce na serwerze :)

BLOGLOVIN - jakiś czas temu przestałam korzystać z blogspotowego czytnika i blogrolla, wszystkie blogi (a jest ich ponad sto) śledzę właśnie przez bloglovin, wchodząc przez aplikację lub z komputera przez przeglądarkę. Ogromnym plusem jest to, że w czytniku znajdują się blogi z różnych platform, więc wszystko jest w jednym miejscu. Jeśli również korzystacie z tego narzędzia, zapraszam was do śledzenia mojego bloga.

ANY.DO - służy do zapisywania rzeczy, które musimy zrobić w najbliższym czasie. Staram się pamiętać, żeby wrzucać do niej "uciekające myśli", o których później na pewno nie będę pamiętać. Ma estetyczny, miły dla oka wygląd i sprawdza się bardzo dobrze.

MECHANICZNY POMIDOR - z pomodoro korzystałam przez większą część studiów, ale i teraz mi się przydaje, kiedy pracuję w domu i łatwo się rozpraszam. System jest taki: 25 minut ciągłego skupienia, potem 5 minut przerwy. Po kilku takich sesjach można sobie też włączyć dłuższą przerwę, czyli 15 minut. U mnie sprawdza się to bardzo dobrze i rzeczywiście mobilizuje do pracy.

MAM KANARA - właściwie nie korzystam z tej aplikacji, od kiedy nie jeżdżę MPK, ale wciąż jest jedną z moich ulubionych, jako że prowadzę osobistą wojnę z krakowskimi kanarami (mam nawet swoich wyjątkowych buraków-"ulubieńców"). Sama zawsze mam bilet, ale satysfakcję sprawia mi zaznaczanie pozycji kanara na mapie.

JAK DOJADĘ - jak wyżej, ostatnio korzystam znacznie mniej, ale była niezastąpiona podczas weekendów w Warszawie, po której bez trudu poruszałam się prawie nie znając miasta.

FILMWEB - recenzje filmów. Pomaga zdecydować, na co pójść do kina.

KWC - recenzje kosmetyków. Pomaga zdecydować, co kupić w drogerii.

LUBIMY CZYTAĆ - recenzje książek. Pomaga zdecydować, co kupić w księgarni,

GASTRONAUCI - recenzje knajp, restauracji i barów. Pomaga zdecydować, gdzie pójść coś zjeść.

Cztery powyższe aplikacje bardzo, naprawdę bardzo ułatwiają życie i polecam każdemu wgrać je sobie na telefon.

WIZAŻ FORUM - kiedy już przejrzę wszystkie blogi na bloglovin, lubię nadrobić ulubione wątki na forum wizażu.

IPLA - programy TVP. Często włączam sobie jakiś stary odcinek rodzinki.pl, kiedy na przykład myję naczynia, a obejrzałam już wszystkie fajne filmiki na youtube.

SPOTIFY - prawie cała muzyka świata w jednym miejscu i genialne playlisty typu "Wake up happy". Aplikacja nie do pobicia!

DOCHODY VS WYDATKI - jak sama nazwa wskazuje, służy do zapisywania dochodów i wydatków. Ściągnęłam ją bez przekonania, że uda mi się regularnie ją aktualizować, ale od pół roku wychodzi mi to bardzo dobrze! Świetna w planowaniu budżetu, pozwala też zobaczyć, na co wydajemy za dużo ;)

Oczywiście to tylko część aplikacji, które mam na telefonie, ale zdecydowanie mogę je nazwać ulubionymi. Wciąż ściągam i testuję nowe, więc za jakiś czas pewnie pojawi się kolejna część tego postu. Dajcie znać, czy zachęciłam was do ściągnięcia którejś z nich na swój telefon!

A może wy macie jakieś wskazówki, czym jeszcze powinnam zapełnić wolne miejsce w telefonie?

Zapraszam do śledzenia mnie w mediach społecznościowych: facebook | instagram | bloglovin

70 komentarzy

  1. Korzystam też z Instagrama, Snapchata i LC. Z jak dojade korzystam głównie na komputerze bo nie mam pakietu na neta w telefonie, ale bardzo mi się ta stronka przydała po tym jak zamieszkałam w Krakowie i musiałam pojechać w jakąś nieznaną część miasta :) Zainteresował mnie ten Mechaniczny Pomidor no i gdybym miała ciągly dostęp do internetu to pewnie też zaznaczałabym pozycję kanara bo w Krakowie pojawiają się naprawdę mega niespodziewanie :D A co do Spotify to do końca się nie zgodzę, że to cała muzyka. Chciałam kiedyś zacząć korzystać i zaczęłam od znalezienia piosenek jednego z zespołów, który lubię i żeby nie było jest dość znanym zespołem, okazało się, że nie ma...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomidora na komputerze znajdziesz tu: http://www.moosti.com/

      Co do Spotify, to rzeczywiście masz rację, dopisałam właściwe słówko :) Uwielbiam tę aplikację głównie za playlisty typu "wake up happy", "workday pop" itp.

      Usuń
  2. Szkoda tylko, że wszystkie tego typu aplikacje chcą dużego dostępu do naszych danych :/

    OdpowiedzUsuń
  3. oooj, tak! Życie ze smartfonem w ręce jest o niebo łatwiejsze. Pamiętam jak jeszcze nie miałem swojego iPhone i musiałem wszędzie targać laptopa. Masakra. Ja uwielbiam Instagram! Jestem tam praktycznie bez przerwy. Próbowałem przez chwilę pobawić się Snapchatem, ale coś mi chyba nie wyszło :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też pamiętam noszenie laptopa. Potem przerzuciłam się na netbooka, ale dopiero smartfon ma odpowiedni ciężar, żeby mieć go zawsze przy sobie :) Oczywiście śledzę Cię na insta już od jakiegoś czasu!

      Usuń
    2. Z rozczuleniem przypomniałam sobie te czasy, gdy trzeba było nosić ze sobą laptopa, masakra :-DD
      Świetny ranking aplikacji :-)

      Usuń
  4. Tą ostatnią zdecydowanie powinnam sobie wgrać :D

    Bardzo lubię Spotify, Endomodo, Moje wypieki, filmweb, Tapatalk, Duolingo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupełnie zapomniałam o Endomondo, jak to się stało?! Na pewno pojawi się w kolejnej części wpisu :) Dziś ściągnę Moje wypieki!

      Usuń
  5. Instagram to podstawa, oprócz tego Menedżer stron do strony na Facebooku, Jak dojadę też bardzo się przydaje i oczywiście Wizaz Forum. Nie potrafię już czytać wątków na laptopie ;) Ostatnio często korzystam z -% Promocje w telefonie, gdzie wyświetlane są aktualne gazetki do większości marketów. Aplikacja Rossmann PL pomaga mi w pilnowaniu kuponów rabatowych, jak np. obecnie obowiązujący -40% na kosmetyki do opalania. To tyle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też korzystam z menedżera stron :) Nie wiedziałam, że jest aplikacja Rossmanna, dzięki!

      Usuń
  6. Uwielbiam takie zestawienia :) Sama już nie wyobrażam sobie życia bez smartfona, choć chętnie wymieniłabym swój LG na nowszy model - niestety ma mało miejsca na aplikacje, nawet po przeniesieniu części z nich na kartę SD :( Ja sama jestem uzależniona od Instagrama. Od niedawna korzystam też z aplikacji Bloglovin i sprawdza się super, gdy np. czekam gdzieś w kolejce, a nie mam przy sobie Kindle'a :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już wcześniej miałam smartfona - HTC Wildfire, ale miał tak mało miejsca na aplikacje, że ciężko było z nich korzystać.

      Usuń
  7. Tylko i wyłącznie dzięki jakdojadę kilka lat temu odnalazłam się w Warszawie. Nadal często korzystam, gdy muszę dojechać do jakiegoś miejsca na końcu świata albo zrobić sobie wycieczkę po całym mieście nocnymi. Pierwszy raz słyszę o mam kanara.. Sama też zawsze mam kartę miejską, ale aplikacja ciekawa, muszę sprawdzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj, działa w całej Polsce, choć oryginalnie jest chyba z Wrocławia i tam jest najwięcej funkcji.

      Usuń
  8. Dopiero teraz zauważyłam, że jeszcze nie obserwuję Cię na insta! Nadrobione :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moje ulubione aplikacje to: Line Camera, Retrica, Photo Grid, Studio Design, Listonic, Sleep as android, Mój kalendarzyk i Get pocket. Przydaje się też Battery Doctor i Clean Master. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam tylko Listonic, Mój kalendarzyk i Clean Master. Resztę przejrzę wieczorem, dzięki :)

      Usuń
    2. Polecam też mightytex do wysyłania smsów/mmsów z komputera.

      Usuń
  10. Przez długi czas nie mogłam przekonać się do smartfonów i używałam swojego staruszka, odkąd spróbowałam to już się z nim nie rozstaję, nie wiem jak żyłam wcześniej ;)
    Kilku z tych aplikacji nie znam, z reszty korzystam z wielką przyjemnością, lubię także apki Rossmanna, Super-Pharm i Kupony Rabatowe, przydatne podczas zakupów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie wiem, jak żyłam wcześniej. Pamiętam, że np. szłam do Rossmanna, widziałam jakiś kosmetyk, szłam do domu, żeby sprawdzić recenzje i wracałam kupić :D

      Usuń
  11. zaobserwowałam na instagramie! muszę ściągnąć sobie KWC :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sprawdzę tego pomidora :D
    Instagram używam nałogowo, a any.do chętnie poznam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Niektórych z nich nie znałam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ściągnęłam sobie Dochody vs Wydatki przyda mi się coś podręcznego, dzięki czemu będę mogła lepiej kontrolować wydatki. Do tej pory robiłam listę w osobnym pliku, ale nic z tym dalej nie robiłam, a poza tym nie wpisywałam wydatków domowych, czy jedzenia na mieście, bo już nie pamiętałam ile na co poszło, a tak nie mam już wymówki ;)

    Później sprawdzę sobie jeszcze Candy Camera. Wypróbowałam kilka aplikacji do obróbki, ale żadna szału nie robi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli będziesz regularnie zapisywać wszystkie wydatki, to potem w zakładce raporty będziesz mogła porównać sobie je kategoriami, miesiącami itp. Bardzo przydatne :)

      Usuń
  15. Em, jaki masz login na lubimy czytać? Może podpatrze jakiś fajne książki od Ciebie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie mam! Do tej pory książkowo siedziałam w biblionetce i tam oceniałam wszystkie książki, ale oni nie mają swojej aplikacji :( Jak będę miała chwilę, to założę konto na LC i przeniosę swoje oceny, napiszę wtedy o tym :)

      Usuń
    2. Super. Dla mnie dużo fajniejsza niż biblionetka :)

      Usuń
  16. Faktycznie życie ze smartfonem jest dużo łatwiejsze niż bez niego :) Sama mam Sony Xperia Tipo, który raczej do wielkich nie należy, ale działa bez zarzutu i pomaga mi wszystko ogarnąć.
    Osobiście uwielbiam Instagram, od ponad roku nie wyobrażam sobie życie bez niego :) Bardzo przydaje mi się też Listonic, Endomondo, czasem także CocoPPa i PicsArt. Ostatnio pokochałam też Puzzle 2048 i TrackID (wydaje mi się, że jest w większości telefonów, ale ułatwia życie).
    Muszę przetestować Any.do i Candy Camera :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śledzę Cię na insta, ale o tym pewnie już wiesz :) Listonic też używam od czasu do czasu, ale zwykle zapominam. 2048 znudziło mi się w momencie ułożenia 2048 :D

      Usuń
  17. Skype, WhatsApp, Pinterest, AnyList (pomaga na zakupach), Endomondo - to moje podstawy.
    Poza tym, mam osobny folder na glupotki typu kwejk, zeberka, pudelek, uberfacts I candy crash ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Z większości sama korzystam, ale zaskoczył mnie mechaniczny pomidor :) Lubię ten tryb pracy, więc już ściągam apkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie mogę znaleźć nic pod tą nazwą :]

      Usuń
    2. https://play.google.com/store/apps/details?id=net.phlam.android.clockworktomato&hl=pl

      Usuń
    3. Dzięki zainstaluję sobie na tablecie, bo niestety na ios nie ma :]

      Usuń
  19. Dzięki Tobie poznałam nowe, ciekawe aplikacje! Ja od siebie polecam jeszcze Mój Kalendarzyk oraz KK Keyboard :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kilka już sobie ściągnęłam :) Bardzo lubię takie posty, bo mogę poznać aplikacje o których istnieniu nie miałam pojęcia, a które mogą być bardzo przydatne na co dzień.

    OdpowiedzUsuń
  21. Any.do wydaje się bardzo przydatna, ściągam :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Właśnie wczoraj pobrałam sobie aplikację wizażu. :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Instagram to ja uwielbiam:P dochody vs wydatki zobaczę;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jakdojade faktycznie pomaga poruszać się nawet po nieznanym mieście - również pomogło mi w Warszawie :) Cóż to za etui? Samsungowe Flip Cover? Niedługo zmieniam telefon i tak się rozglądam... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest etui Anymode, szukałam czegoś z podstawką, a akurat do mojego modelu takich jest jak na lekarstwo. Mam je od początku i zaczyna już średnio wyglądać, ale i tak było dość tanie z tego co pamiętam.

      Usuń
  25. Zobaczę tą aplikację o wydatkach :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Any.do musze wypróbować:) Do swoich ulubionych/ must have zaliczyłabym: instagram, endomondo, mój kalendarzyk, shazam i koniecznie kalendarz google podpięty na pulpicie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poczytałam o shazam - świetny pomysł na apkę :D

      Usuń
  27. U mnie obowiązkowo Rossmann i Super Pharm (ahhh promocyjna ze mnie dziewczyna) :)
    No i jeszcze, co może wydać się dziwne/śmieszne/zbędne, kalendarzyk miesiączkowy ("Mój kalendarzyk") - ma wiele fajnych funkcji i naprawdę jest bardzo przydatny.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  28. IPLE także lubię, ale mam na tablecie :) Większość z tych aplikacji nie znam :P
    Co do telefonów, to strasznie nie lubię Samsungów, własnie jednego wymieniłam na Sony Xperię Z1 Compact i teraz jestem zadowolona :) Tamtym miałam ochotę rzucić o ścianę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój telefon zastępuje mi też tablet, dlatego wzięłam taki z największym ekranem :)

      Usuń
    2. ja z uwagi na to, że mam tableta mini nie chciałam jakiegoś telefonu z wielkim ekranem, bo chciałam żeby mi się w kieszeni mieścił :)

      Usuń
    3. Ja właśnie długo zastanawiałam się, czy wziąć mały telefon i tablet czy duży telefon :)

      Usuń
  29. Zapomniałam totalnie o Bloglovinie, właśnie go instaluje na swoim telefonie :) na bank ściągnę KWC i ten edytor do zdjęć do polecasz, bo sama ostatnio nie mogłam niczego fajnego znaleźć :)
    Dzięki za podrzucenie tych apek :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Dzięki za ten wpis, własnie sciagnelam dochody vs wydatki - bardzo przydatna apka ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Dzięki za polecenie wielu fajnych aplikacji, wykorzystam je

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetna tapeta! :) można wiedzieć skąd? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpisałam po prostu kiedyś w google "white wood phone wallpaper" i to była chyba ta: http://static.tumblr.com/c07a2b4ad857dd67a17d5adc688eaecd/nmwocvr/Ck7mps1yo/tumblr_static_my-iphone-5-wallpaper-hd-wood-white_vertical.jpg

      Wygląda świetnie, tak "czysto". Polecam :)

      Usuń
    2. Dziękuję! :-)

      Usuń
  33. Polecam przetestować Yelp - recenzje restauracji i uslug. W Krakowie macie swojego opiekuna i fajne spotkania organizuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ściągnęłam już kiedyś, jak mi pierwszy raz o nim powiedziałaś, ale nie przekonuje mnie ten serwis. Mało recenzji i trafiam w większości na trochę przestarzałe. Ale od czasu do czasu zaglądam :)

      Usuń
  34. Nie wyobrażam sobie życia bez Pages Managera, dzięki któremu można zarządzać fanpage'ami na Facebooku. Za to rozczarowująco kiepska jest aplikacja Bloggera i gMaila :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gmailowi nie mam nic do zarzucenia, ale Blogger jest tragiczny - no żeby nie dało się nawet komentarzy przeczytać, to jest jakieś nieporozumienie.

      Usuń
  35. Za wiele aplikacji na telefonie nie mam, ale zainteresowała mnie ta o dochodach i wydatkach i any.do. Bloglovin też spróbuję ściągnąć i się do niego przekonać :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja najczęściej korzystam z Promocji w telefonie % , większość gazetek promocyjnych w jednym miejscu. Polecam!
    Natka

    OdpowiedzUsuń
  37. Mimo że na instagramie rzadko coś dodaję, to wkręciłam się w oglądanie innych profili :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Instagram i Andy.do świetne aplikacje, oczywiście JakDojade.pl obowiązkowa jeżeli korzystasz z komunikacji miejskiej :) polecam także Listonic pomocna w robieniu zakupów

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz. Bardzo chętnie je czytam i odpowiadam na każde pytanie! Proszę, nie spamuj jednak - nie zapraszaj do siebie i nie podawaj linka do swojego bloga. Znajdę go w Twoim profilu! Dziękuję.