poniedziałek, 2 czerwca 2014

NOWY WYGLĄD BLOGA

Nareszcie - ciśnie mi się na usta. Mój blog niedługo skończy trzy i pół roku, a od dwóch obiecywałam sobie, że w końcu całkowicie zmienię jego wygląd. Podejmowałam nawet kilka prób, ale żadna nie zakończyła się sukcesem. Główny powód był taki, że zupełnie nie wiedziałam, czego chcę. Nadszedł jednak ten dzień, kiedy otworzyłam komputer, włączyłam główną stronę bloga i stwierdziłam, że już nie mogę na niego patrzeć. Skoro sama nigdy się do tego nie zabiorę, muszę poprosić kogoś o pomoc. Pierwszą osobą, o której pomyślałam, była Paula. Paula ma jednego z najładniejszych blogów w sieci i wiedziałam, że jak nikt inny zrozumie moją potrzebę czystego, przejrzystego nowego szablonu. 

Paula się zgodziła, więc wyciągnęłam kartkę i ołówkiem narysowałam ogólny zamysł nowego szablonu. Proces doprowadzania pomysłu do perfekcji nie był łatwy, głównie ze względu na to, że wciąż nie do końca wiedziałam, czego chcę i cały czas wprowadzałam zmiany, co Paula przyjmowała ze stoickim spokojem (albo przynajmniej dobrze się kryła ;) ). Musicie wiedzieć, że nie umiem i nie znoszę podejmować decyzji. Jeśli w sklepie podoba mi się sukienka, która jest dostępna w dwóch kolorach, już robi się problem - a co dopiero mówić o sytuacji, kiedy powstaje projekt szablonu, w którym można zmienić dosłownie wszystko i o wszystkim trzeba zadecydować. Wybranie samego tła zajęło mi kilka dni (tak, chodzi o to tło, którego prawie nie widać i na które pewnie większość z was w ogóle nie zwróciła uwagi). Sami więc widzicie, jak trudno było ze mną współpracować. Brawa dla Pauli!



Blog wygląda teraz tak, jak sobie wymarzyłam. Mam nadzieję, że nowy, bardziej czytelny i przejrzysty szablon podoba się także wam. Jeśli macie jakieś uwagi, koniecznie podzielcie się nimi w komentarzach. Nie wszystko jest jeszcze dopracowane - muszę uzupełnić kategorie u góry i popracować nad dodaniem etykiet do postów. Stare zdjęcia mogą się niestety rozjeżdżać, postaram się poprawić wkrótce ile się będzie dało. Najważniejsze dla mnie i tak są wpisy, które dopiero powstaną :) W najbliższych dniach będę jeszcze nad tym wszystkim pracować, ale po prostu musiałam już się podzielić z wami nowym szablonem, inaczej bym nie zasnęła!

Nie ukrywam, że jest to dla mnie też ogromny kop motywacyjny do pisania, więc możecie się teraz spodziewać większej ilości postów na blogu. Dzięki, że ze mną jesteście!

Zapraszam do śledzenia mnie w mediach społecznościowych: facebook | instagram | bloglovin

107 komentarzy

  1. nadal jest zielono ale tak elegancko - bardzo bardzo mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zielony musiał zostać, co do tego nie było wątpliwości. Cieszę się bardzo! :)

      Usuń
  2. Noo, to teraz mogę iść spać.
    Bardzo mi się podoba, jest jakby lżej, bardziej przejrzyści. Mniejsza ilość zieleni bardzo mi się podoba, bo szczerze nie lubię tego koloru :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardziej przejrzyście - tak właśnie miało być. A zieleń musi zostać, ale wiem, że mimo to i tak będziesz tu wpadać, ha! :)

      Usuń
    2. Dobra dobra :) W ogóle jakie to odpowiadanie na komentarze jest fajne! Na moim blogu nigdy samo nie wskoczyło. Nie mam pojęcia, czemu tak długo zwlekałam z tym nowym szablonem, serio :)

      Usuń
    3. Odpowiadanie na komentarze jest super, nie ma bałaganu :). Zwłaszcza, że jak komentarze szły ciągiem, to często nie można było znaleźć odpowiedzi na swój :D. I potem foch, bo blogerka-chamka nie odpowiedziała :D.

      Usuń
    4. O no właśnie - odpowiedzi na komentarze - w końcu ;D

      Usuń
    5. Yaaay, Anonimowi też mogą nadal! Cieszę się razem z Tobą, bo często tu zaglądam i komentuję :)
      Podoba mi się ten porządek.
      Pozdrawiam,
      Ania Anibiaa

      Usuń
    6. Ania, bardzo się cieszę, że mimo anonimowego komentowania podpisujesz się imieniem i nickiem, dzięki temu Cię kojarzę :)

      Usuń
    7. Noo.. też się dołączę do zachwytów z komentarzami:))

      Fajnie:) Czekałam na tą zmianę.

      Usuń
    8. Aż wykorzystam tę funkcję i odpowiem na Twój komentarz :D

      Usuń
  3. Super! bez zbędnych pierdół, przejrzyście, czytelnie, bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Bez zbędnych pierdół" - właśnie taki był plan, mój przeładowany poprzedni szablon był już dla mnie bardzo męczący. Dzięki :)

      Usuń
  4. Ładnie jest, prosto, niby coś nowego, ale dalej po Twojemu, może to ta zieleń :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Zmiana na plus, podoba mi sie bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Od razu poznałam, kto jest autorem szablonu :D Bardzo ładnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paula jest magikiem, ja ten szablon umiałam narysować na kartce, ale żeby to przenieść na ekran... nie było szans ;)

      Usuń
  7. Nareszcie :) Pamiętam jak wspominałaś o zmianie i już myślałam, że zrezygnowałaś. Podoba mi się, jest przejrzyście, czytelnie i co najważniejsze, możesz bez problemu odpowiadać na każdy komentarz ;)
    Jedyne co bym zmieniła to zwiększyła odrobinę odstęp między "Czytaj dalej" a "You might also like:", ale niewiele.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. NARESZCIE. Ja po prostu tak długo sobie wmawiałam, że sama się w końcu za to zabiorę, że zaczęłam w to wierzyć. Problem w tym, że ja kompletnie nie znam się na takich rzeczach, więc plan od początku był skazany na porażkę. Przyznam, że zmiany u Ciebie były jedną z inspiracji, żeby w końcu coś zrobić. Twój blog wygląda teraz bardzo profesjonalnie :)

      Usuń
  8. Rewelacyjna zmiana! I mi marzy się coś prostego, przejrzystego...

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję nowego szablonu, teraz to dopiero jest elegancko i wiosennie jednocześnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, właśnie tak miało być. Wiosennie - dobre słowo :)

      Usuń
  10. Nie byłam tutaj wcześniej, ale po screenie widzę, że jest lepiej :D
    Ładny, przejrzysty szablon ;) zostaję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam w mych skromnych progach ;) Mam nadzieję, że zostaniesz na dłużej :)

      Usuń
  11. Prosty i elegancki, bardziej czytelny :-) Ja jestem na TAK :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależało mi właśnie na tym, żeby było bardziej czytelnie. To w końcu znacznie ułatwia odbiór treści :)

      Usuń
  12. Bardzo ładny ten nowy wygląd bloga :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Zmiana na plus. Teraz jest tak prosto, klasycznie, przejrzyście i czytelnie- podoba mi się bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Nawet nie wiecie, jaką przyjemność sprawia mi czytanie takich komentarzy :)

      Usuń
  15. Bardzo fajnie, przejrzyście, prosto, czcionka czytelna - gratuluję wyboru.

    OdpowiedzUsuń
  16. Kawał dobrej roboty zrobiła Paula, pięknie tu! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zmiana jak najbardziej na plus! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie! Miałam już naprawdę dość poprzedniego szablonu.

      Usuń
  18. Super, coraz bardziej PRO! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetna zmiana! Jedyne, do czego mam malutkie "ale" to to, że naprawdę widać tu rękę Pauli i gdybym nie czytała treści posta, miałabym wrażenie, że chyba jednak jestem na jej blogu (ta sama wielkość i krój czcionki, o ile oczy mnie nie mylą). Ale myślę, że to kwestia przyzwyczajenia, w końcu nie po czcionce bloga poznajemy :) jest świetnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za komentarz :) Czcionka jest inna i przy niej raczej zostanę. Wiedziałam, że na blogu będzie widać rękę Pauli, ale myślę, że nie ma w tym nic złego. Najważniejsze jest dla mnie to, że jest przejrzyście i bardziej funkcjonalnie :) Wreszcie mogę wrzucać większe zdjęcia i odpowiadać na komentarze!

      Usuń
  20. jest naprawdę bardzo ładnie, ale od razu widać, kto jest autorem tej roboty. Czytając post, czyli patrząc na czcionkę, czuję się jakbym była na blogu Pauli. Dla mnie trochę za podobnie jednak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wyżej, przecież czcionka jest inna :) Pamiętaj: jak widzisz dużo zielonego to na pewno mój blog :D Dziękuję za opinię :)

      Usuń
  21. Paula jest genialna w tym co robi. Blog prezentuje się świetnie :))))

    OdpowiedzUsuń
  22. Podoba mi się bardziej niż poprzedni szablon (co jest chyba oczywiste;) i od razu po zerknięciu na tytuł, nagłówek i zakładki widać tu rękę Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywista oczywistość :) Nie mogło być inaczej!

      Usuń
  23. pięknie jest :) też się zmierzam do zmian w szablonie, ale nie wiem od czego zacząć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) To zależy, jak dużo chcesz zmienić. Jeśli pojedyncze rzeczy, to poszukaj w internecie tutoriali, jest ich sporo. Jeśli jednak chcesz cały szablon postawić od nowa (jak ja), a nie znasz się na tym za dobrze, to najlepiej po prostu znaleźć kogoś, kto Ci w tym pomoże. Powodzenia!

      Usuń
  24. Mi także podoba się ta zmiana :).

    OdpowiedzUsuń
  25. Ale tu pięknie! Świeżo, przejrzyście i elegancko. :))

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo ładnie i przejrzyście :) Zdecydowanie na plus!

    OdpowiedzUsuń
  27. Wspaniała przemiana, Paula zna się na rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Fajna zmiana na plus :)
    Blog Pauli to perfekcja. chciałabym umieć stworzyć coś podobnego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, Paula ma świetne wyczucie i duże umiejętności :)

      Usuń
  29. Bardzo mi się podoba, lubię takie czyste, proste rozwiązania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mnie też najbardziej odpowiadają takie szablony :)

      Usuń
  30. Ładny, czytelny - tak jak napisałaś, przejrzysty; do tego dość skromny... a nie za bardzo skromny? Szczerze mówiąc, brakuje mi tu trochę czegoś, co przykuwałoby uwagę. Może charakterystyczny (może wpadający w minimalizm?) nagłówek z fotografią/ami? Teraz jest nieco... smutno. Ale to tylko moja opinia :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz :) Chciałam, żeby blog właśnie tak wyglądał - w nagłówku tylko napis i nic więcej. Wywaliłam nawet małą grafikę, która się tam w pewnym momencie znalazła. Wiem, że nie wszyscy przepadają za takim stylem, ale najważniejsza dla mnie jest treść i to, żeby dobrze mi się ją tu tworzyło :)

      Usuń
  31. O matko, matko! Powiedziałabym "w końcu"! Odkąd śledzę Twojego bloga to przymykałam oko na szablon a teraz patrzy się z przyjemnością nie tylko na treść ale i całokształt ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu! Nareszcie! ;) To nie było tak, że poprzedni szablon mi się podobał. Początkowo był mi obojętny, pod koniec nie mogłam go już znieść. Bardzo się cieszę, że wytrzymałaś ze mną ten ciężki czas :D

      Usuń
    2. Dziękuję, to bardzo miłe :))

      Usuń
  32. Świetnie wygląda:) Dobra zmiana.

    OdpowiedzUsuń
  33. Mi też się podoba BARDZO, super przejrzysty, ale też nie jest zbyt prosty, klasyczny. Ma coś w sobie :) Ja na swój nie mogę patrzeć :D Także duże gratulacje dla Ciebie za pomysł i Pauli za wykonanie :) Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basia, Twój szablon w porównaniu z moim starym to i tak mistrzostwo świata :) Ale jeśli Ci się znudził, to warto pomyśleć nad zmianą, żeby Ci się przyjemniej pisało :)

      Usuń
  34. Bardzo ładnie tutaj teraz masz :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Szkoda że blogroll zniknął :((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Planuję zrobić listę moich ulubionych blogów w jednej z zakładek, dam znać jak się pojawi :)

      Usuń
  36. nowy szablon jest świetny, chociaż ja nie do końca lubię takie ascetyczne i sterylne.

    Marta mam do Ciebie pytanie, w jakim hotelu nocowałaś w Rzymie, i czy go polecasz na 6 dniowy pobyt?

    Będę wdzięczna za odp.!

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinię :)

      W Rzymie mieszkałam "po znajomości", więc niestety nie pomogę, ale serdecznie polecam Ci stronę www.hostelworld.com - korzystam z niej cały czas, ostatnio głównie do wyszukiwania noclegów w Warszawie, ale zdarzyło mi się też przy wyjazdach zagranicznych.

      Usuń
    2. Naprawdę lubisz tę stronę? Wg mnie jest bardzo nieczytelna

      Usuń
    3. Do tej pory nie znalazłam lepszej. Czemu uważasz, że jest nieczytelna? Nigdy nie odniosłam takiego wrażenia, bardzo ją lubię :)

      Usuń
  37. Szkoda, że znów pojawia się CZYTAJ WIĘCEJ, strasznie mnie to męczy jako czytalnika, szczególnie jeśli mam do przeczytania kilka wpisów, ciągle trzeba klikać, wracać, przesuwać.. już po 1-2 postach mi się nie chce dalej. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie pojawiło się pierwszy raz i na razie będę testować to rozwiązanie. Dziękuję za opinię :)

      Usuń
  38. Bardzo ładnie tu teraz :) Tak jasno i przejrzyście :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Rzeczywiście jest post :D kiedyś czekałam, aż napiszesz nową notkę, a teraz coś przegapiłam, muszę się poprawić ;)
    Ładnie Wam wyszła współpraca :)

    OdpowiedzUsuń
  40. jak to nie widać tła oczywiście, że widać :D
    szablon bardzo ładny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o tło, to zauważyłam, że bardzo dużo zależy od danego ekranu - u mnie na przykład na netbooku nie widać go w ogóle, a na laptopie jest dość wyraźne :)

      Usuń
  41. Genialna zmiana :) Jest tutaj bardzo przyjemnie, Paula ma świetny gust :) Bardzo na plus wygląd komentarzy i możliwość konwersacji :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Bardzo fajnie! Właśnie zauwazylam ze czesciej piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Plan jest taki, żeby nowe wpisy pojawiały się trzy razy w tygodniu i na razie wszystko idzie po mojej myśli. Nowy szablon naprawdę ma działanie motywacyjne!

      Usuń
  43. Oczywiscie bede tu zagladac niezaleznie od szablonu, ale aktualny podoba mi sie duzo bardziej, przyjemniej oglada sie tresci.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz. Bardzo chętnie je czytam i odpowiadam na każde pytanie! Proszę, nie spamuj jednak - nie zapraszaj do siebie i nie podawaj linka do swojego bloga. Znajdę go w Twoim profilu! Dziękuję.