środa, 4 czerwca 2014

Trzy najpiękniejsze miejsca we Włoszech (i wcale nie jest to Rzym!)

Mentorella
Początkowo miał to być zwyczajny wpis "maj w zdjęciach", ale ponieważ w trakcie pisania wszystko zaczęło wskazywać na to, że będzie się ciągnął w nieskończoność, pierwszą część postanowiłam poświęcić jedynie pobytowi we Włoszech. Do Rzymu poleciałam już w kwietniu i tam spędziłam parę bardzo miłych dni (więcej zobaczycie o tu), a następnie wyruszyłam na północ. Zwiedziłam kilka miejsc, ale napiszę o tych trzech, które całkowicie mnie zachwyciły.


Przeglądając zdjęcia do tej notki nie mogłam uwierzyć, że zaledwie miesiąc minął od mojego powrotu z Włoch. Wydaje mi się, jakby to było wiele tygodni! Nie macie pojęcia, jak bardzo znów chciałabym gdzieś wyjechać. Mam nadzieję, że okazja znajdzie się wcześniej niż później.

Zdjęć nie ma dużo, bo w sumie niewiele ich zrobiłam. Korzystałam tylko z telefonu, aparat cały wyjazd przeleżał w walizce. Wrzuciłam na luz i po prostu cieszyłam się chwilą. Chciałabym kiedyś móc zrobić tak piękną fotorelacją jak na przykład ta, ale do tego będę potrzebowała lustrzanki i kursu fotograficznego. Kiedyś może się uda :)

1. MENTORELLA Miejsce, które oszałamia swoim pięknem. Kręta droga (tak bardzo kręta, że moja choroba lokomocyjna miała się świetnie - ale było warto) prowadzi do położonego w górach klasztoru, w którym można się zatrzymać. Wysoko, cicho, pięknie. Wolno pasące się krowy i konie, szlaki górskie, wspaniałe widoki i to wszystko tylko 50 km od stolicy. Całkowite oderwanie od codzienności.
Mentorella
Mentorella

Za nic nie chciały się ładnie ustawić do zdjęcia :)

Z tymi było trochę lepiej
Mentorella



2. ASYŻ Zdecydowanie najpiękniejsze małe włoskie miasteczko jakie widziałam! Niestety spędziłam w nim tylko kilka godzin i cały czas lało, więc zdjęć zrobiłam dosłownie kilka. Planuję kiedyś wrócić tu na trochę dłużej.
Asyż
Asyż

3. WENECJA Pierwsze zagraniczne miasto, w którym się zakochałam. To było 14 lat temu, a ja za każdym razem czuję to samo, kiedy tu wracam. Dzień spędzony w Wenecji był cudowny, a siedzenie w słońcu nad wodą i jedzenie świeżych truskawek to jeden z najpiękniejszych momentów ostatnich miesięcy ♥♥♥
Wenecja
Wenecja
Wenecja
Wenecja
Wenecja
Przeglądając te zdjęcia sama sobie zazdroszczę, poważnie. Czemu nikt jeszcze nie wymyślił skutecznego sposobu na teleportację? Wyobrażacie sobie, jak fajnie byłoby w przerwie od pracy skoczyć na lunch do Wenecji?

Włochy są piękne. Z Francją oczywiście nie mają u mnie szans, ale wciąż doceniam ich urok. Warto pamiętać, że Włochy to nie tylko zabytkowy (jak również czasem głośny i męczący) Rzym, ale też mnóstwo mniej lub bardziej znanych urokliwych miejsc.

Zapraszam do śledzenia mnie w mediach społecznościowych: facebook | instagram | bloglovin

39 komentarzy

  1. Jeśli chodzi o Włochy to byłam tylko w Wenecji i Weronie (Werona pięęękna) ale zawsze w filmach najbardziej podoba mi się Toskania. Wiadomo, odpowiednie ujęcia lbo odpowiednio zrobione zdjęcia (które uwielbiam oglądać) ale i tak kochaaam! Bardzo chciałabym spędzić we Włoszech jakiś dłuższy czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, nigdy nie byłam w Weronie :) Toskania jest rzeczywiście piękna, ale mnie jakoś nie rozłożyła na łopatki - może spędziłam tam po prostu za mało czasu, trzeba będzie to jeszcze sprawdzić!

      Usuń
    2. pojedzcie sobie do ligurii, tam to dopiero sa widoki! albo sycylia! rzym i okolice sa piekne ale te 2 w/w przebijaja go. a jesli tak podobal ci sie asyż i jestes milosniczka francji to koniecznie musisz odwiedzic saint paul de vence - to miasteczko dopiero miazdzy - lezy niedaleko nicei, no chyba, ze juz bylas ;)

      Usuń
    3. Nie byłam, wielkie dzięki za ten komentarz! Planuję wybrać się do Francji tak szybko, jak to tylko będzie możliwe i chciałabym właśnie zobaczyć takie mniejsze miasteczka. Na pewno kiedyś wybiorę się też na południe od Rzymu i na Sycylię, tym razem niestety nie miałam takiej możliwości :(

      Usuń
  2. Uwielbiam Włochy, zwłaszcza północną ich częsć. Następnym razem koniecznie zobacz Cinque Terre.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpisałam w google i od razu wpisałam to miejsce na listę "do zobaczenia". Wygląda pięknie!

      Usuń
    2. nie tylko cinque terre ale dopisz całą ligurie: camogli, portofino i wiele wiele innych malych miasteczek ktore miazdza uroda ;)

      Usuń
  3. hehehe od dawna mówię, że ktoś już powinien wynaleźć teleportację :D
    Widoki bardzo ładne, nigdy nie byłam we Włoszech :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak bardzo to by ułatwiło i urozmaiciło życie! :)

      Usuń
  4. Ja do tej pory we Wloszech odwiedzilam tylko Wenecje, Padwe i Genue. Marzy mi sie Milan i oczywiscie Rzym oraz przepieknie zlokalizowana Riva del Guarda (gdzie moi rodzice corocznie spedzaja majowke, zazdrosc!).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Riva del Garda wygląda pięknie i właściwie dzięki temu, że jest na północy, wcale nie jest tak daleko z Polski :)

      Usuń
  5. Ojej jakie zmiany :D
    Asyż wydaje się być fajny i bardzo mój, ale Rzym też uwielbiam, chociaż tłumy są zniechęcające :/
    My ostatnio spędziliśmy dzień w Awinion i jestem zakochana w tym mieście. Jest nieduże, stare, piękne, a do tego ma świetne zaplecze dla zakupoholików, które nie wyróżnia się i jest dobrze wpisane w klimat miasta ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajrzyj do poprzedniej notki, tam piszę więcej o zmianach na blogu :) http://www.lusterko.net/2014/06/nowy-wyglad-bloga.html

      Awinion muszę kiedyś zobaczyć, w ogóle mam ochotę zwiedzić więcej Francji - byłam już na południu, północy, wschodzie i zachodzie, oczywiście w Paryżu, ale wciąż jest tyle miejsc, których nie widziałam!

      Usuń
    2. Przeglądam teraz komentarze i sama dopisuję miejsca do listy do zobaczenia ;) zwłaszcza, że niektóre są tuż obok mnie :)
      A swoją drogą może Ty mi pomożesz :) o co chodzi z Niceą? Wszyscy znają, jest popularna a ja nie mam pojęcia dlaczego :D

      Usuń
    3. Nie wiem, czemu Nicea jest popularna, chyba tak po prostu :D

      Usuń
  6. Ja we Włoszech byłam tylko w Genui i Bergamo - przepiękne stare miasto. Pierwsze zdjęcia są powalające, na pewno chętnie bym się wybrała na wakacje w takie odcięte od świata zakątki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli będziesz znów we Włoszech, to koniecznie pamiętaj o Mentorelli, naprawdę niezwykłe miejsce!

      Usuń
  7. Moim zdaniem Rzym jest przereklamowany - o wiele bardziej podobają mi się urokliwe miasteczka nad Gardą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie nigdy Rzym nie zachwycał, mam do niego raczej neutralny stosunek, ale tym razem tak naprawdę cieszyłam się z możliwości wyjazdu gdziekolwiek! No i lody były przepyszne :)

      Usuń
  8. Mentorella mnie urzekły! Tak jak Asyż :)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo bym chciała odwiedzić Wenecję. ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! To jedno z najpiękniejszych miejsc, w jakich kiedykolwiek byłam.

      Usuń
  10. Bardzo ciekawy wpis. Ja mam nadzieję, że za miesiąc uda mi się wpaść na jeden dzień do Wenecji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Jeśli tylko będziesz mieć okazję, zrób wszystko, żeby się tam znaleźć. Warto!

      Usuń
  11. Przepiękne miejsca, racja. Ja nie byłam w ogóle we Włoszech :C

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze wszystkich miejsc we Włoszech najbardziej polecam Francję :D A tak serio, to Włochy są całkiem przyjemne i wcale nie tak daleko od Polski :)

      Usuń
  12. Pokochałam Włochy od pierwszego wejrzenia <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie, ale przez lata powoli odkryłam ich urok :)

      Usuń
  13. Nic tylko pozazdrościć, ja jeszcze nie miałam okazji wyjechać poza granice Polski, ale uwielbiam nasz Bałtyk.
    Odnośnie Twojej rady do czcionki bloga, już powiększone są wszystkie posty:) Zapraszam do przeczytania postu w nowej kategorii: organizacja, chyba że już czytałaś ;p
    I odpowiedź na Twój komentarz również czeka :)
    Pozdrawiam Cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasze morze jest najlepsze!!! To moje ulubione miejsce na wakacje, nie trzeba wyjeżdżać za granicę :)

      Usuń
  14. Ale piękne widoki! Aż mnie wzięła ochota na jakiś wyjazd i odpoczynek... :D
    To są zdjęcia zrobione telefonem? Świetna jakość! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, rzeczywiście teraz telefonem można zrobić lepsze zdjęcia niż parę lat temu cyfrówką :D To bardzo wygodne.

      Usuń
  15. Byłam kilka lat temu w Wenecji, rzeczywiście ma swój urok :)może jeszcze tam wrócę!
    Zdjęcia koni wraz z krajobrazem bardziej mi pasują do Irlandii, niż Włoch.
    Co do teleportacji, to ja życzyłabym sobie w takie miejsca, gdzie przez okrągły rok są truskawki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym się chętnie teleportowała na Islandię :)

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz. Bardzo chętnie je czytam i odpowiadam na każde pytanie! Proszę, nie spamuj jednak - nie zapraszaj do siebie i nie podawaj linka do swojego bloga. Znajdę go w Twoim profilu! Dziękuję.