piątek, 6 lutego 2015

Najlepsze kawałki internetu #1

Jeśli miałabym określić, jakiego typu wpisy ostatnio najchętniej czytam na innych blogach, byłyby to na pewno te dotyczące organizacji czasu i te zawierające zbiór linków, które autor uznał za wyjątkowo warte uwagi. Coś podobnego publikuje już większość moich ulubionych blogerów i od dłuższego czasu planowałam zacząć wrzucać taką serię też u siebie, ale przyznaję, że zwykle po prostu zapominałam zapisać te fajne rzeczy i ostatecznie szybko wypadały mi one z pamięci. Zaczęłam jednak używać świetnego narzędzia, jakim są nożyczki aplikacji Evernote, za pomocą których dwoma kliknięciami zachowujemy daną stronę w wybranym katalogu. Dzięki temu rzeczywiście mam z czego wybierać! Zobaczcie, jakie miejsca w internecie były dla mnie ostatnio najciekawsze/najśmieszniejsze/najbardziej inspirujące.

1. Studio Accantus
Zacznijmy od mojego absolutnego youtubowego ulubieńca ostatnich miesięcy. Jeśli lubicie piosenki z filmów Disneya i musicali, koniecznie musicie do nich zajrzeć. Na początek polecam klasyk taki jak Krąg życia z Króla lwa. Albo Kolorowy wiatr z Pocahontas. Moją ulubienicą jest Sylwia Banasik, ale głosy pozostałych członków też są wspaniałe. 

2. Podcast Michała Szafrańskiego
Kiedy przesłucham już wszystkie nagrania Studia Accantus milion razy, a mam jeszcze do zrobienia coś w domu typu pranie/zmywanie/sprzątanie, szukam czegoś innego. Nie znoszę kręcić się po domu, nie słuchając niczego, bo mam wtedy wrażenie, że tracę czas. Podcast Michała jest więc idealny - polecam np. odcinek o zarabianiu na blogu lub ten o tanim podróżowaniu.

3. 10 dźwięków młodości, których nie da się zapomnieć
Pierwszy z nich wzbudza we mnie wyjątkowe wspomnienia. A który wam kojarzy się najlepiej?

4. Here's how Hugh Howey writes
Wywiad ze znanym pisarzem, który zdradza, jak powstają jego książki i jak organizuje swój czas. Mój ulubiony fragment:
How do you stay organized (methods, systems, or “mad science”)? 
I don’t, really. What I’ve learned is to knock things out as soon as they come up. Don’t spend time worrying about how to remember to do something, just do it right then. Get it off the task list before it even makes it to the task list. 
5. Piękna kolorowa kuchnia z dębowym barkiem 
Zakochałam się zwłaszcza w tym drewnianym blacie  


6. The creepiest things you can do on facebook
Dla miłośników trolowania swoich znajomych (to ja).

7. Nowy bank darmowych zdjęć na bloga 
Każde kolejne miejsce tego typu jest zawsze mile widziane, tym bardziej, jeśli stoi za nim nasza blogowa koleżanka. Dzięki, Natalia!

8. Najgłupsza rzecz, jaką ostatnio widziałam w internecie
Płakałam ze śmiechu, jak to zobaczyłam, i od razu rozesłałam znajomym. Musicie mieć odpowiedni stan umysłu, żeby na was też tak podziałało, ale warto spróbować. Nie, to nie ma żadnego sensu. Tak, chodzi właśnie o to, że to nie jest śmieszne. I dzięki temu jest - bardzo. Polecam również komentarze, zwłaszcza ten o zupie.

9. Inspirujący wpis o tym, jak wygląda dzień pracy u innych
Zarezerwujcie sobie dłuższą chwilę, bo jest naprawdę obszerny.

 10. Nominowany do Oscara polski film dokumentalny "Nasza klątwa"
Dostępny już w całości do obejrzenia online. Mocna rzecz.

Ostatnie wpisy na LUSTERKO.net:

Rok, dwa i trzy lata temu na blogu:

Prawda jest taka, że ciekawych linków mam zapisanych znacznie więcej i nie mogłam się zdecydować, ile ich tu zamieścić, żeby było odpowiednio. Dajcie znać - 10 jest ok?

Zapraszam do śledzenia mnie w mediach społecznościowych:
facebook | instagram | bloglovin



30 komentarzy

  1. 10 jest ok :) Myślę, że 15 też by było ;) Już przeglądam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać, co najfajniejszego znalazłaś w linkach :)

      Usuń
  2. Słucham "Krąg Życia" i aż mi się łezka w oku kręci :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. I ten komentarz dziewczyny pod spodem: "A ja dziś zagrzalam mężowi zupę, a on powiedział "dzięki", ale się pośmialiśmy serio takie jaja były" - dałabym dziesięć lajków gdybym mogła xD

      Usuń
    2. Dziewczyny, jak ja się cieszę, że mamy podobne poczucie humoru :D

      Usuń
  4. Ósemka mnie ujęła, żarciki niczym z Ukrytej Prawdy, czy Trudnych Spraw... :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie mam telewizora, więc nie mam okazji oglądać tych programów, ale internet mi to wynagradza ;)

      Usuń
  5. Podcastu bardzo chętnie posłucham :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł! Zabieram się za przeglądanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Linki na prawdę super, ale widzę tu ogromną inspirację na jednej z bloggerek...

    OdpowiedzUsuń
  8. te dzwięki młodości, super sprawa:) dużo wspomnień powróciło ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. 8. Dzięki, dawno nie miałam takiej głupawy i śmiechów-chichów! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Też ostatnio zasłuchuję się w piosenkach Studia Accantus! :D Sesja... xd

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię takie wpisy! Chyba najwięcej nowych blogów (i nie tylko) tak właśnie odkrywam...

    "Nagłówków..." jestem fanką od dawien dawna. Polecam jeszcze fp "Cała Polska czyta dziennikarzom". ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro już tak sobie polecamy, to ja pozwolę sobie dorzucić FAKTOID oraz ASZdziennik - u-wiel-biam :)

      Usuń
  12. Świetny wpis, wiele dobrego dla siebie odkryłam, a pozycja 8... popłakałam się! Mąż i dzieci podejrzliwie spoglądają na mnie - umieram ze śmiechu... Zauważyłam, że na tym profilu jest więcej takich kwiatków :D Świetny sposób na poprawę nastroju, naprawdę :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Super sprawa akie zestawienie :) Czekam na kolejną poprawę nastroju :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Michała Szafrańskiego po prostu uwielbiam, podziwiam i bardzo szanuję za całokształt :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Studio Accantus! Wow! Niesamowite! Dzisiejszy wieczór będzie udany :)

    OdpowiedzUsuń
  16. świetny wpis :) myślę, że 10-tka jest ok. Zawsze zostanie coś na następny raz :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo dziękuję za podlinkowanie :) I dzięki za dawkę fajnych linków.

    OdpowiedzUsuń
  18. Muszę w końcu zacząć używać tej aplikacji Evernote :)

    OdpowiedzUsuń
  19. W punkcie 8 to chyba podstawieni aktorzy, to nie może być prawda:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Michał Szafrański według mnie najlepszy!

    OdpowiedzUsuń
  21. Ilość idealna :) Muszę zajrzeć co tam nam nawrzucałaś, bo kilka punktów zapowiada się naprawdę ciekawie.
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń
  22. Dzięki za to zestawienie i dokładniej za wspomnienie o Bloga Michała Szafrańskiego bo jak wsiąkłem to praktycznie codziennie musze sobie posłuchać ze 2 podcastów do poduszki. Gościu gada bardzo konkretnie i wnosi coś do podejścia do finansów.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz. Bardzo chętnie je czytam i odpowiadam na każde pytanie! Proszę, nie spamuj jednak - nie zapraszaj do siebie i nie podawaj linka do swojego bloga. Znajdę go w Twoim profilu! Dziękuję.