niedziela, 24 marca 2013

Zakupy Yankee Candle i niedzielne śniadanie w Moment Resto

Niedziela to od jakiegoś czasu TEN JEDYNY DZIEŃ. Ten dzień, kiedy budzę się i jak codziennie moją pierwszą myślą jest "czy dziś jest niedziela i mogę jeszcze spać"? I kiedy okazuje się, że tak, ogarnia mnie błogi spokój :) Dziś miałam jednak w planach miłe przedpołudnie na krakowskim Kazimierzu, więc dość wcześnie udało mi się wstać. Zakupy i pyszne śniadanie to w końcu wystarczająco dobre motywatory.

Jak wspominałam w dodanej niedawno notce o mojej przygodzie z Yankee Candle, w ten weekend można  zrobić zakupy ze zniżką -20%. Poczytałam o waszych typach, a następnie obwąchałam dziesiątki zapachów i cudem tylko udało mi się wybrać jedynie siedem :)




Zacznijmy od tego, czego nie kupiłam. Ev zwróciła moją uwagę na Lemon Lavender, jednak lawenda to  zdecydowanie nie są moje klimaty, nawet w połączeniu z cytryną. Elle wspomniała o Sicilian Lemon, ale szybko stwierdziłam, że jest zbyt podobny do Sparkling Lemon, który mam w postaci dużego słoja. Dzięki Cassidy na mojej liście znalazł się Vanilla Satin, jednak skreśliłam go tuż po powąchaniu, dla mnie jest  bardzo sztuczny. Adrianna pisała o Midnight Jasmine, hm... albo w ogóle nie było tego wosku, albo nie zwrócił mojej uwagi, bo nie zapadł mi w pamięć. Bardzo chciałam wypróbować ulubieńca Zielonej, czyli Cranberry Ice, niestety mimo poszukiwań nie udało mi się go znaleźć (przynajmniej w postaci wosku). Chwilę zastanawiałam się nad Beach Walk sugerowanym przez PrincessBadCat, ale wydał mi się zbyt delikatny, bardzo neutralny, choć nie skreślam go z listy całkowicie. Kolejny raz wąchałam też wspominany przez natooral Home Sweet Home, ale na razie nie mam ochoty na bardzo przyprawowe aromaty i pewnie nie zmieni się to aż do jesieni. 



Siedmiu wybrańców to: 
Sun&Sand, na który czaiłam się już od bardzo dawna i być może kiedyś kupię go w postaci świecy,
Sandalwood Vanilla, na temat którego naczytałam się samych zachwytów, więc nie zastanawiałam się długo nad wrzuceniem go do koszyka,
Pink Sands, czyli z tego co pamiętam najlepiej sprzedający się zapach YC na świecie,
Soft Blanket, ostatni wosk znaleziony gdzieś w kącie, czekał specjalnie na mnie (jeden z typów Zielonej),
Loves Me, Loves Me Not, łąka pełna stokrotek, czyli wiosna w pełni,
Camomille Tea, ciepły, słodki, bezpieczny, miodowo-rumiankowy,
River Valley, męski zapach, trochę podobny do Midsummer's Night, a więc całkowicie moje klimaty.



Na śniadanie wybrałam się do jednego z moich ulubionych miejsc, czyli Moment Resto. Lubię tam wpadać  również na obiad, jednak to właśnie oferta śniadaniowa przemawia do mnie najbardziej, zwłaszcza gdy obowiązuje specjalne menu, np. w lecie. Musicie mi wybaczyć jakość zdjęć, niestety bloger ze mnie marny, bo zwykle rzucam się na jedzenie zanim przypomnę sobie o fotkach (co często widać), a w ogóle to nie umiem robić ich tak, żeby wszystko wyglądało tak smacznie jak na żywo. Popracuję nad tym, obiecuję.

Dzisiejszy (wyjątkowo niefotogeniczny) zestaw - tosty z serkiem ziołowym, wędzonym łososiem i sadzonym jajkiem podawane z grillowanymi pomidorkami koktajlowymi.
Zawsze dobry wybór, czyli śniadanie francuskie - trzy rogaliki podawane z czekoladą, konfiturą i miodem.
Ulubieniec z zeszłorocznego letniego menu - jogurt z dżemem pomidorowym i płatkami migdałów zrobił furorę.
Równie dobra letnia propozycja - tosty z rabarbarem, serem i miodem. Dziwne połączenie, ale niezwykle udane.
W przyszłości z chęcią pokażę wam więcej dobrych śniadaniowych miejsc na mapie Krakowa. Tymczasem pooranek zaliczam do wyjątkowo udanych i mam nadzieję, że reszta dnia będzie równie przyjemna :)  Czego i wam oczywiście życzę. Em

84 komentarze

  1. strasznie lubię te woski :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja lubię woski Mandarin Cranberry i Bahama breeze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. @KasiaPL, Mandarin Cranberry mam świecę, a Bahama Breeze dziś wąchałam i to z kolei nie mój zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo przyjemny poranek :) YC rumiankowa też mi się podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie zakupy zrobiłaś, że nie wiem, czy coś dla mnie zostanie ;) Muszę się wybrać i kupić jakieś coś ładnie pachnącego, bo zauważyłam, że przyjemne zapachy nastrajają mnie do pisania mgr ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. @Agni, pozazdrościć, mnie niestety nic nie nastraja do pisania mgr :D

    OdpowiedzUsuń
  7. YC uwielbiam,Soft blanket to jeden z moich ulubionych:)

    OdpowiedzUsuń
  8. @JuicyBeige, wiem, że zdania na jego temat są podzielone, więc mam nadzieję, że zaliczę się do grupy zachwyconych :)

    OdpowiedzUsuń
  9. @amels, ja True Rose sobie tym razem odpuściłam, bo mam zapas Fresh Cut Roses :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Beach Walk to najpiękniejszy zapach YC :) Jest neutralny,delikatny i nie ma opcji,aby przy nim rozbolała kogoś głowa (sprawdzone na Mamie 'uczulonej' na zapachy).Poza tym jest długotrwały,poliłam go w kominku 4 razy i po 5-tym dopiero wyrzuciłam.
    Pink Sands i Sun&Sand początkowo wydawały mi się świeże,ale okazały się być męczącymi zapachami.

    Polecam Beach Walk,może nawet dzisiaj się przejadę i skorzystam z rabatu -20%.

    Pozdrawiam,
    Justyna

    OdpowiedzUsuń
  11. jezu ile zapachów, świeczek i wgl :O
    szkoda tylko że sa drogie ;/

    OdpowiedzUsuń
  12. Aż mnie skręca, jak widzę te zdjęcia :D Wszystkie woski chętnie bym przygarnęła. Miłego palenia! U mnie dzisiaj Soft Blanket.

    OdpowiedzUsuń
  13. To ja kupiłam dzisiaj 9 wosków :D Z rabatem z Flesha nawet fajnie mnie to wyszło, 4,80zł za sztukę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. @Justyna, dziękuję za Twoją opinię, z pewnością przyjrzą się kiedyś Beach Walk jeszcze raz. Myślę, że taki zapach byłby idealny zwłaszcza w środku lata :)

    OdpowiedzUsuń
  15. @Kasia M.O., woski nie są drogie, za 6 zł masz kilkanaście lub kilkadziesiąt (z naciskiem na to drugie) godzin palenia.

    OdpowiedzUsuń
  16. @Zielona, ja chyba dziś zdecyduję się na Sun&Sand :)

    OdpowiedzUsuń
  17. @Bellitkaa, pochwalisz się na blogu? :) Albo napisz chociaż, jakie wybrałaś!

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak cenowo? mnie nie stać na śniadania na mieście :(

    OdpowiedzUsuń
  19. @luthienn, ceny możesz sprawdzić na stronie: http://www.momentcafe.pl/#!menu
    Śniadania kosztują 10-19 zł i w cenie jest kawa lub herbata.

    OdpowiedzUsuń
  20. Szkoda, że ten Midnight Jasmine Ci jednak nie wpadł w ręce, jest niezwykle urzekający, prawdziwy:) Oczywiście jeśli lubi się jaśmin:) Aż sprawdzę, czy go jeszcze mam i odpalę sobie:)

    Bardzo ciekawy post:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pink Sands i Sun&Sand mam w swojej kolekcji, PS bardzo lubię, a S&S jeszcze nie paliłam :) Dzięki w ogóle za odwołanie się do mojej porpozycji ;)
    Śniadań na mieście raczej nie jadam, a aż żałuję, jak widzę te smakowitości :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja zamówiłam w piątek woski i teraz tylko czekam na paczuszkę :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepadnę w tym sklepie! Ja ja chciałabym do niego teraz wejść!!! Niestety, nie prędko zawitam do Krk:( Beach Walk spokojnie możesz kupić, mnie bardzo się podoba:) Jest delikatny, ale bardzo przyjemny:)

    OdpowiedzUsuń
  24. @Ewelina, poszukam go jeszcze raz przy kolejnej okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  25. @Ev, śniadania na mieście uwielbiam. Nie mam niestety zbyt często okazji, żeby rano posiedzieć w kawiarni, ale wprawia mnie to zwykle w wyjątkowo dobry humor :)

    OdpowiedzUsuń
  26. mam Soft blanket :) jest bardzo delikatny :)

    OdpowiedzUsuń
  27. jak kiedyś będe miała okazję być w B&B Works to chyba się zatracę :)

    OdpowiedzUsuń
  28. @Hikki, również mam ochotę wypróbować świece B&BW.

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam zarówno woski jak i świeczki Yankee Candle. Ostatnio pali się u mnie Strawberry Buttercream - uwielbiam ten zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  30. @Rudaaaaa, SB to jeden z najgorszych zapachów, jakie wąchałam. Sztucznie-słodko-odrzucający.

    OdpowiedzUsuń
  31. Moment to moje ulubione miejce w calym Krakowie. Sniadania niedzielne to moja tradycja. Uwielbiam tez ich bagietki. Zreszta, malo co mi nie odpowiada w menu ;-))

    OdpowiedzUsuń
  32. Uwielbiam River Valley, ostatnio zainwestowałam w średni słój po spróbowaniu wosku - cudo. Ja też dzisiaj szalałam w YC =)

    OdpowiedzUsuń
  33. Niestety tylko raz miałam przyjemność zjeść śniadanie w tej restauracji- podczas weekendowego wypadu do Krakowa. Pamiętam, że zapach wydobywający się z lekko uchylonych drzwi powalił mnie na kolana i po prostu nie mogłam odpuścić. Śniadanie w Moment Resto był najmilszy poranek w Krakowie!

    OdpowiedzUsuń
  34. @Perturbacja, oo jak miło :) Fakt, mają też pyszne dania lunchowo-obiadowe, jestem tam więc stosunkowo często.

    OdpowiedzUsuń
  35. @Grumpy, najlepiej jest w lecie, kiedy można usiąść na zewnątrz i rano nie jest jeszcze tak gorąco jak później! :)

    OdpowiedzUsuń
  36. @Lusterko Em, byłam wczesną jesienią. To chyba moja ulubiona pora na zwiedzanie Krakowa. W tym roku planuję sprawdzić jak wygląda wiosną :) Koniecznie muszę pamiętać o zapisaniu adresu tej restauracji, bo ostatnio trafiłam na nią zupełnie przypadkiem.

    OdpowiedzUsuń
  37. Mniam, mniam pyszne te śniadanka :D

    OdpowiedzUsuń
  38. @Grumpy, każda pora roku jest dobra na zwiedzanie Krakowa! :)

    OdpowiedzUsuń
  39. W Moment byłam tylko parę razy, z reguły na kawie, raz tylko jadłam tam obiad, ale nie podbił mojego podniebienia :( Z okolicznych restauracji zdecydowanie bardziej lubię Warsztat. Często wpadam też go Zbliżeń, gdzie zamawiam mój ukochany makaron z kurczakiem i suszonymi pomidorami, mniam :D

    OdpowiedzUsuń
  40. @Lusterko Em, yh, racja. Kraków to naprawdę piękne miasto, nie to, co moja rodzima Warszawa. Zazdroszczę Ci:)

    OdpowiedzUsuń
  41. Beach Walk tylko wydaje się bardzo delikatny :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Uwielbiam śniadanie w Momencie:) A pink sands to mój ulubiony zapach z YC. Na pewno skusze się na duży słój:)

    OdpowiedzUsuń
  43. @xkeylimex, nigdy nie byłam w Warsztacie ani Zbliżeniach, może czas to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  44. szczególnie pierwsza propozycja śniadaniowa przypadła moim kubkom smakowym do gustu :) chętnie poczytam takie wpisy, chociaż krakowa nie znam i byłam tam może ze 2 razy. sklep yc wygląda jak raj dla nosa! cudowny, strasznie żałuję, że nie mam do niego dostępu. wybór zapachów jak najbardziej dla mnie, oprócz tego rumianku z miodem - jakoś nie umiem sobie tego wyobrazić :) muszę do ciebie częściej wpadać po zapachowe inspiracje woskowe, póki nie mogę sama powąchać w sklepie będę polegać na twoim nosie!
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń
  45. @Grumpy, Kraków jest najpiękniejszy, ale za to Warszawa daje więcej możliwości... Ja mimo wszystko wolałabym zostać właśnie tu :)

    OdpowiedzUsuń
  46. chcialabym miec u siebie taki sklep YC, a tak to jestem skazana na zakupy przez neta i na miliony bubli :(

    OdpowiedzUsuń
  47. @A., na pewno pojawi się jeszcze kilka śniadaniowych wpisów, może jak zrobi się trochę cieplej i będzie łatwiej robić zdjęcia :) A o woskach z pewnością będę pisać, bo na tych zapachach się nie skończy.

    OdpowiedzUsuń
  48. @KOSMETASIA, przyznam, że nie wyobrażam sobie kupować produktów YC przez neta, byłoby to o wiele wiele trudniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  49. Powtórzę za @zoilą: Beach Walk tylko wydaje się być delikatny :)

    Teraz palę właśnie mój wiosenny poprawiacz humoru- Mango Peach Salsa- idealne połączenie tych dwóch owoców :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Ja dzisiaj również byłam w krakowskim sklepie Zapach Domu i kupiłam kilka wosków :) Niestety nie było już Soft Blanket, ale kupiłam tak jak Ty Pink Sands. Wąchałam Loves me loves me not, pięknie pachnie stokrotkami - skuszę się następnym razem :)

    OdpowiedzUsuń
  51. @eM, też myślałam, że nie ma już Soft Blanket, ale znalazłam jedną sztukę ukrytą wśród innych zapachów :)

    OdpowiedzUsuń
  52. też uwielbiam woski YC :) i bardzo chętnie poczytam o ciekawych miejscach w Krakowie :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Szkoda że Vanilla Satin Cię nie przekonała, ale może rzeczywiście jest za bardzo specyficzna :).

    Wahałam się nad Sun&Sand i pewnie w końcu dołączy do mojej kolekcji. I tak jak lubię męskie zapachy, tak River Valley nie do końca mnie przekonał. Może mam przesyt...

    OdpowiedzUsuń
  54. ooo świetne zakupy :) ja właśnie jutro spodziewam się kuriera z moim ogromnym zamówienie YC :P wosk o zapachu pink sands uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  55. Z tego co pamiętam jaśmin był pierwszy od lewej :) U mnie właśnie wypalił się podgrzewacz w kominku, a cały pokój pięknie pachnie :)
    Mam szczęście, że współlokatorka toleruje ten zapach :)
    Te tosty z łososiem...kuszą strasznie... :)

    OdpowiedzUsuń
  56. Dostałam ten zapach "Pink Sands", ale jeszcze nie wypróbowałam. wszyscy dookoła szaleją na punkcie YC, a ja nic nie wiem ciągle, ech... I to będąc maniaczką zapachów.

    Gdzie można tyle zapachów zobaczyć tak na żywo? To gdzieś w Krakowie jest?

    OdpowiedzUsuń
  57. tosty z rabarbarem to musi być genialne połączenie:]

    OdpowiedzUsuń
  58. gdybym trafiła do sklepu ze świecami YC to siłą by mnie musieli wyrwać, albo zabrać całe pieniądze =P

    OdpowiedzUsuń
  59. WoooW, ile świec i ogólnie wszystkiego pięknie pachnie ♥
    U mnie w okolicy niestety, sklepu YC nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
  60. oj robią furorę te woski, sama je uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
  61. Ja zakupiłam po raz pierwszy 5 zapachów-jeden umila mi dzisiejazy wieczór;)

    OdpowiedzUsuń
  62. Śniadania wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  63. Cranberry Ice to był zapach zimowy. Przepiękny! Szkoda, że jest już niedostępny :( W piątek tez napadłam na Zapach Domu na Miodowej. Kupiłam Soft Blanket, Black Coconut oraz A Child's WishTeraz palę Soft Blanket i mam mieszane uczucia co do niego. Z Twoich zakupów znam Sun&Sand i jest przepiękny ;)

    OdpowiedzUsuń
  64. jedzenie nie komentuję, bo będę zaraz głodna :P z Twoich kupionych wosków znam 3.. Soft Blanket właśnie topię i bardzo mi się podoba :) a polecam Ci Black Coconut, to chyba jakaś nowość, bo wcześniej jej nie było, a pachnie obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  65. @elaree, w takim razie będzie się pojawiało więcej takich wpisów :)

    OdpowiedzUsuń
  66. @Cassidy, ja mam nadzieję, że River Valley dołączy do grona moich ulubieńców!

    OdpowiedzUsuń
  67. @Una, tak, sklep jest na Kazimierzu na ul. Miodowej.

    OdpowiedzUsuń
  68. @Beauty in English, nawet nie wiesz jak bardzo, pokochałam to połączenie od pierwszego kęsa!

    OdpowiedzUsuń
  69. @Soemi87, dziękuję za informację. To wyjaśnia, dlaczego nie mogłam go znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
  70. @Marti, BC wąchałam jak tylko się pojawił, ale nie zachwycił mnie, więc odpuściłam.

    OdpowiedzUsuń
  71. Ja także zaopatrzyłam się w ten weekend w nowe woski YC. Ciekawe pomysły na śniadania, może wypróbuję takie w domu?

    OdpowiedzUsuń
  72. Home Sweet Home jest naprawdę ładny, taki zapach świeżo upieczonej szarlotki, odrobiny przypraw i herbaty w tle :) Ale masz rację, jesienią i zimą sprawdzi się lepiej...Chociaż w sumie zima trwa w najlepsze :D

    OdpowiedzUsuń
  73. @kirei, ja chyba właśnie dlatego, że zima trwa w najlepsze nie mam już ochoty na takie zapachy :\

    OdpowiedzUsuń
  74. o ile mocniejsze sa te woski i swiece od innych ogolnie dostepnych typu swieczki z biedronki i rossmanna? jako, ze nie mam dostepu do stacjonarnego sklepu YC probowalam 2 powyzszych i jestem rozczarowana. o ile same swieczki pachna pieknie i intensywnie o tyle przy paleniu zapachu nie czuc w ogole, palilam nawet po kilka jednoczesnie zeby wzmocnic efekt ale wtedy czulam won spalanego wosku. jeszcze te z biedronki cos tam z siebie dawaly ale bylo to tak znikome, ze niewarte zachodu. a węch mam dobry. oczywiscie nie oceniam ich intensywnosci po siedzeniu w pokoju w ktorym sie palily, wychodzilam z niego na jakis czas po czym wracalam z "czystym" nosem i nic :( jak to jest z YC? na ilu m2 ich probowalas?

    OdpowiedzUsuń
  75. @Mała Mi, woski i świece YC ogólnie są mocne, a niektóre nawet BARDZO mocne. Palę je zwykle w pokoju mającym ok. 16 m2 i bywa, że muszę zgasić wcześniej, bo zapach zaczyna przytłaczać, więc myślę, że u Ciebie się sprawdzą.

    OdpowiedzUsuń
  76. Mmm, serek i łosoś to dobre połączenie, ale z jajkiem musi być poezja. Będę musiała zrobić w domu :D Albo wybrać się na Kazimierz

    OdpowiedzUsuń
  77. Jestem bardzo ciekawa, jakie są Twoje ulubione krakowskie miejscówki na śniadanie! Moja lista wciąż się powiększa, na razie opublikowałam cztery miejsca i zaplanowałam trzy najbliższe weekendy :-) Moment jeszcze przede mną :-)

    OdpowiedzUsuń
  78. Ja nie przepadam za River Valley, a poza tym widzę same ciekawe zapachy. Sandalwood Vanilla jest idealny na cieplejsze dni, kiedy słońce świeci przez szyby.

    Mam duży słoik Sun and Sand i nie wypaliłam go nawet do połowy, po pierwszym zachwycie zapach zaczął mi trochę przeszkadzać.

    OdpowiedzUsuń
  79. @Iwona, w takim razie muszę się dobrze zastanowić, czy kupować świecę Sun&Sand.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz. Bardzo chętnie je czytam i odpowiadam na każde pytanie! Proszę, nie spamuj jednak - nie zapraszaj do siebie i nie podawaj linka do swojego bloga. Znajdę go w Twoim profilu! Dziękuję.