wtorek, 6 października 2015

Trzy inspirujące nagrania z BFG 2015

O Blog Forum Gdańsk przez ostatnie lata zostało napisane już wszystko. Pod koniec września odbyła się już szósta edycja tej konferencji, więc w internecie można trafić na dziesiątki relacji, które każdego roku pojawiają się na blogach. Tym razem postanowiłam poczekać ze swoim wpisem trochę dłużej, i nie bez powodu publikuję go właśnie dziś — w dniu, w którym na oficjalnym kanale pojawiło się nagranie najbardziej inspirującej prelekcji, którą miałam ogromną przyjemność oglądać na żywo. Chciałabym, żeby ten filmik zobaczyło jak najwięcej osób, bo jestem pewna, że może pomóc wielu twórcom i popchnąć ich do działania. Nagraniu towarzyszą też dwa inne, a wszystkie trzy stanowią dla mnie kwintesencję oficjalnej części Blogu Forum Gdańsk 2015.

fot. Paweł Wyszomirski

Austin Kleon. Nazwisko nieznane mi aż do momentu, w którym jego właściciel wszedł na scenę. Nie mam pojęcia, jak mogłam wcześniej o nim nie słyszeć, zwłaszcza że siedząca obok mnie Paula z bloga One Little Smile powiedziała mi później, że jakiś czas temu Austin wydał w Polsce swoją książkę "Twórcza kradzież", którą ona zacytowała w swoim wpisie o tym, jak pokonać kryzys twórczy i pobudzić kreatywność (który również wam polecam). Kiedy jednak czytałam ten tekst, zaledwie przeleciałam wzrokiem po przytoczonym nazwisku i nie przyszło mi do głowy, żeby szukać dalej. Jak dobrze w takim razie, że pojechałam na BFG i że pierwszy wykład podczas całej konferencji wygłosił właśnie Austin Kleon! Nic, absolutnie nic od długiego czasu nie zainspirowało mnie tak jak jego opowieść. Do tego doszła sama atmosfera BFG, która jeszcze bardziej wzmocniła to doświadczenie. Jeśli z jakichś powodów nie mogliście być pod koniec września w Gdańsku albo po prostu nie prowadzicie swoich blogów, jednak temat szeroko pojętej twórczości jest wam bliski, koniecznie zobaczcie przynajmniej to jedno nagranie (najlepiej na pełnym ekranie!). Obiecuję, że wyciągniecie z niego coś dobrego.

fot. Paweł Wyszomirski

Stało się. Dołączyłam do klubu miłośników prof. Bralczyka. Oczywiście, nazwisko to było mi już wcześniej znane, i tak, lubiłam czytać jego wypowiedzi na temat języka polskiego (polecam książkę "Wszystko zależy od przyimka"), ale nie darzyłam go żadnym głębszym uczuciem, co najwyżej podziwiałam za wiedzę i elokwencję. Wystarczyła godzina, żeby wszystko się zmieniło. Co tam godzina, już po kilku minutach wiedziałam, że zwykły podziw to za mało. Kocham prof. Bralczyka. Obejrzyjcie, będziecie wiedzieć dlaczego.

fot. Paweł Wyszomirski

Włodka Markowicza nie trzeba przedstawiać nikomu, kto choć trochę orientuje się w temacie YouTube'a. Przez kilka lat występował w duecie z Karolem Paciorkiem, a kiedy ich wspólny program się skończył, zaczął działać sam (we współpracy z żoną). Słuchając go, nie mogłam uwierzyć, jak szybko Włodkowi udało się zmienić swój wizerunek i rozwinąć umiejętności produkcji filmów. Kiedy ktoś pyta mnie o moje ulubione kanały na YouTubie, bez wahania wspominam właśnie o nim (a zaraz potem dodaję, że jestem też uzależniona od codziennych vlogów TheUwagaPies). Z przyjemnością oglądam nawet te nagrania, które dotyczą niezbyt interesujących mnie tematów (świetnym przykładem jest choćby film o e-sporcie, od którego nie mogłam oderwać oczu). Włodek przekonuje, że warto pozostać sobą w naszej twórczości niezależnie od tego, czy jest to łatwe, czy trudne w odbiorze — bo wtedy będziemy po prostu bardziej dumni z tego, co stworzyliśmy.

Poza częścią oficjalną, której trzy najlepsze części mogliście przed chwilą zobaczyć, atmosferę Blog Forum Gdańsk tworzą przede wszystkim ludzie, których można spotkać pomiędzy słuchaniem wystąpień kolejnych prelegentów. Do dziś pamiętam moje pierwsze BFG 2011, na które przyjechałam, nie znając nikogo, a wyjechałam zainspirowana, z głową pełną pomysłów i z zapisanym adresami blogów dziesiątek poznanych ludzi.

Nie pozostaje nic innego jak oczekiwać na BFG 2016. Do zobaczenia!

Wpadnijcie na mojego snapchata: martamardyla — tam możecie znaleźć moje codzienne nagrania. Zapraszam też do śledzenia mnie w innych mediach społecznościowych:

7 komentarzy

  1. Bardzo się cieszę, że właśnie teraz opublikowałaś ten post:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobry post! Uwielbiam słuchać mądrych ludzi majacych naprawdę wiedzę i dzielący się nią z innymi. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie było się znowu zobaczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny post, lubię takie ciekawe nagrania :) mega inspirują ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za nagrania, warto posłuchać.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz. Bardzo chętnie je czytam i odpowiadam na każde pytanie! Proszę, nie spamuj jednak - nie zapraszaj do siebie i nie podawaj linka do swojego bloga. Znajdę go w Twoim profilu! Dziękuję.