środa, 21 października 2015

NAJCIEKAWSZE PODCASTY, KTÓRYCH SŁUCHAM

Kiedy jeszcze chodziłam do szkoły, bardzo często słuchałam radia. Lubiłam poranne programy i wieczorne audycje, umilające mi przygotowywanie się do wyjścia, sprzątanie i naukę. Potem bardzo szybko wkręciłam się w filmiki na YouTube, i to właśnie one leciały w tle, gdy wykonywałam codzienne obowiązki. Jakiś czas później w mojej bibliotece pojawił się dział audiobooków z wieloma ciekawymi nowościami, zaczęłam więc zgrywać je na telefon i włączać w wolnej chwili. Przyznam jednak, że książek wolę słuchać wtedy, kiedy mam więcej czasu i mogę się całkowicie skupić (długi spacer, dalsza podróż, leżenie na plaży). Kiedy więc jakiś czas temu odkryłam podcasty, okazały się one idealne na takie sytuacje jak jazda samochodem po mieście czy sprzątanie mieszkania (i może bieganie, kiedy w końcu do niego wrócę!). Mam wrażenie, że słuchanie podcastów nie cieszy się jeszcze taką popularnością, na jaką zasługuje, więc z chęcią przedstawię wam kilka moich ulubionych, z nadzieją, że znajdziecie wśród nich coś dla siebie.



WIĘCEJ NIŻ OSZCZĘDZANIE PIENIĘDZY

Moja przygoda z podcastami zaczęła się właśnie od Michała Szafrańskiego i jego bloga, na którym co jakiś czas pojawiało się nowe nagranie. Jak sama nazwa wskazuje, Michał mówi nie tylko o pieniądzach, ale porusza też inne tematy, takie jak motywacja, inspirujące książki czy przydatne aplikacje.

Podcastu WNOP możesz słuchać tu: iTunes | Stitcher | blog Michała

CO TAK WCZEŚNIE?!
Ze wszystkich rzeczy, które zrobili razem Karol Paciorek i Włodek Markowicz, to właśnie ich poranny program „Co Tak Wcześnie?!” wspominam z największym sentymentem. Był on nadawany przez chłopaków przez kilka miesięcy w 2013 roku, a po wycięciu z poszczególnych odcinków fragmentów z muzyką stał się bardzo przyjemnym podcastem. Wiadomo, że czasem trafiają się nieaktualne tematy, ale nawet wtedy po prosty przyjemnie się tego słucha. Zdecydowanie poprawia humor w trakcie sprzątania.

Podcastu CTW możesz słuchać tu: iTunes | Soundcloud

ZOMBIE VS ZWIERZ
Podcast Kasi i Pawła trochę się rozkręcał, ale ostatnich odcinków słucha się już z całkowitą przyjemnością, więc tak naprawdę polecam zacząć od końca. Jak sami autorzy piszą, podcast jest o szeroko pojętej popkulturze, filozofii, socjologii i innych bzdurach. I mniej więcej właśnie o tym jest, polecam!

Podcastu ZvZ możesz słuchać tu: iTunes | Soundcloud

Tak naprawdę podcastów nie ma jeszcze w Polsce dużo, ale i tak jest z czego wybierać. Jeśli interesują was zagadnienia zarządzania, startupów czy nowych technologii, z pewnością znajdziecie coś dla siebie w iTunes. Podcastów anglojęzycznych jest oczywiście o wiele więcej, więc jeśli znacie ten język, z pewnością będziecie mieć znacznie szerszy wybór. Podcasty to może być zresztą całkiem niezły sposób nauki języków obcych - jest bardzo dużo kanałów, które nam w tym pomogą. Sama zaczęłam ostatnio słuchać lekcji francuskiego.

A czego wy słuchacie w samochodzie lub podczas sprzątania? Polećcie coś od siebie!

Postanowiłam zmienić formę komentarzy na Disqus. Mam nadzieję, że wszystko już działa, ale jeśli nie, to koniecznie dajcie znać. Import starych komentarzy z bloggera trwa, więc powinny się one pojawić za jakiś czas.

Zapraszam do śledzenia mnie w mediach społecznościowych: facebook | instagram | bloglovin | snapchat: martamardyla

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz. Bardzo chętnie je czytam i odpowiadam na każde pytanie! Proszę, nie spamuj jednak - nie zapraszaj do siebie i nie podawaj linka do swojego bloga. Znajdę go w Twoim profilu! Dziękuję.