sobota, 8 lutego 2014

Pomysł na deser #1 - ciasteczka owsiane z masłem orzechowym (4 składniki!)

Dziś obiecany, banalnie prosty i szybki przepis na pyszne ciacha. O ile się da, staram się nie trzymać w domu słodyczy, żeby nie jeść ich za dużo. Czasem jednak są takie chwile, że po prostu MUSZĘ wchłonąć coś słodkiego i aż mnie nosi. Za oknem zima w pełni, do sklepu daleko, a ja przeszukuję szafki w kuchni i internet. Nie miałam  prawie nic, nawet masła czy mleka, więc ciężko było coś wymyślić, ale w końcu trafiłam na TEN przepis i po lekkich modyfikacjach postanowiłam go wypróbować.

Składniki:
jajko
pół szklanki masła orzechowego
1/4 szklanki cukru
ok. 3/4 szklanki płatków owsianych

Moje ulubione masło orzechowe to felix light - jest o dziwo zdecydowanie bardziej słodkie niż tradycyjne. Jeśli chodzi o ilość płatków, to tak naprawdę wszystko zależy od wielkości jajka - najlepiej wsypać pół szklanki i potem dosypywać wedle potrzeby, dopóki ciasto przestanie być zbyt mokre.

1. Mieszamy masło orzechowe z cukrem
2. Dodajemy jajko i mieszamy
3. Dodajemy płatki owsiane i mieszamy
4. Formujemy kulki, lekko spłaszczamy i układamy na blaszce
5. Pieczemy ok. 15 minut w 180 stopniach (ja lubię mocniej przypieczone, więc zostawiam je na odrobinę dłużej)

Ciasteczka wyszły PYSZNE. To chyba jeden z moich ulubionych wypieków do tej pory.



Uwielbiam takie przepisy: mało składników, mało roboty, świetne efekty. Koniecznie wypróbujcie i dajcie znać, czy wam smakowało :)

Trzymajcie się ciepło!

Em

34 komentarze

  1. zamieńmy się :D ja dziś smażyłam pączki serowe
    bardzo szybkie w robocie i pyszne :D

    ale ciasteczko to bym zjadła jeszcze ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. @Alieneczka, ciasteczek już dawno nie ma, zostały tylko zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Co prawda wyglądają jak bobki, ale na pewno spróbuję je zrobić. Może wygląd odstraszy innych członków rodziny i będę miała ciacha tylko dla siebie :D:D.

    OdpowiedzUsuń
  4. @zoila, hahaha, to ich kolejna zaleta :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie wypróbuję, też lubię takie proste i szybkie rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. no i mam już pomysł na jutrzejszy deser :)
    dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  7. mm uwielbiam ciasteczka owsiane, ale jeszcze nie jadłam takich z masłem orzechowym, chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie robiłam ciasteczek owsianych, a lubię je.
    Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  9. jak ich nie zrobię, to będę chora ;p dziękuię za przepisiwo;*

    OdpowiedzUsuń
  10. Ooo, przepis mojego dzieciństwa!
    Moja Mama często je przygotowywała :)
    Do tego obowiązkowo (wtedy) szklanka mleka!

    OdpowiedzUsuń
  11. Aż ślinka leci ;) Musze sprobowac przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny przepis, na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. o kurczę, rzeczywiście łatwizna, chyba się skuszę jeśli pęta mi sie gdzieś nidojedzone masło :D

    OdpowiedzUsuń
  14. @Aneta Starosta, mleko jest idealne do płatków owsianych!

    OdpowiedzUsuń
  15. Moje ulubione masło orzechowe pochodzi ze sklepu z ekologiczną żywnością w moim mieście i jest bardzo mało słodkie. Pycha! Kiedyś wypróbuję, bo lubię takie proste przepisy. Do tej pory robiłam tylko ciastka owsiane z bananami :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszą być pyszne! Dawno nie jadłam masła orzechowego, jak go kupię to wypróbuję takie ciasteczka :) Ogólnie bardzo lubię ciastka owsiane i często je piekę, ale zwykle z dodatkiem masła + do tego jakieś suszone owoce

    OdpowiedzUsuń
  17. MUSZĘ zrobić :D Kocham masło orzechowe :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyglądają i brzmią pysznie, ale ja jestem z tych, którym żal dać pół szklanki masła orzechowego do wypieków, nawet tak pysznych ciasteczek :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Koniecznie wypróbuję! Wyglądają smakowicie :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. wyglądają pysznie - na pewno spróbuję;]

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam ciasteczka owsiane! :)
    Najlepsze w przepisach na owsiaki jest to, że można je dowolnie zmieniać, redukować i rozszerzać w zależności od zachcianki czy zasobów lodówki :)
    Ja mam nieco bardziej skomplikowany przepis na ciasteczka cookiemonster, ale chętnie wypróbuję Twój :)
    Jak planuję upieczenie ciasteczek, to dodaję do nich jakieś draże, orzechy, czekoladę, bakalie itp., a jeśli moja zachciewajka jest niespodziewana to i zadowalam się taką wersją podstawową jak u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. muszę je koniecznie upiec!!! <3

    OdpowiedzUsuń
  23. Takie chwile, kiedy muszę wchłonąć coś słodkiego to ja mam chyba codziennie. Kiedyś matka natura się zemści i odda mi za jednym zamachem wszystkie pochłonięte kalorie :)

    Przepis kiedyś wypróbowałam i ze zdziwieniem stwierdzam, że w tej postaci masło orzechowe jest akceptowalne.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ej no -kradnę przepis! Uwielbiam takie proste, a smaczne wypieki ♥

    OdpowiedzUsuń
  25. A na czym pieczesz te ciasteczka ? :)

    OdpowiedzUsuń
  26. @Gabii 69, to jest silikonowa mata do pieczenia z Ikei, bardzo ją polecam: http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/80233072/

    OdpowiedzUsuń
  27. Koniecznie spróbuję :) Ten przepis jest tak banalny, że chyba nawet ja kulinarna łamaga powinnam sobie z nim poradzić ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. @Beauty_Station, jeśli ja sobie poradziłam, to Ty też na pewno dasz radę! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Rozumiem, że lubisz to konkretne masło, ale popatrz na skład - jest okrutny :( Najlepszy ma chyba masło z Lidla.

    Sama robię swoje z solonych orzeszków z kauflandu - odrobina cukru i jest milion razy lepsze niż każde kupne. A ile tańsze... 0,5kg za 6zł ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. @Ruda, teraz to się boję popatrzeć na ten skład ;) Kurcze, to masło smakiem bije wszystkie inne na głowę, nie chcę szukać dalej :( Niestety nie mam jak zrobić własnego masła - wciąż brakuje mi potrzebnych przyrządów kuchennych.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz. Bardzo chętnie je czytam i odpowiadam na każde pytanie! Proszę, nie spamuj jednak - nie zapraszaj do siebie i nie podawaj linka do swojego bloga. Znajdę go w Twoim profilu! Dziękuję.